autor: Tomasz Chmielik
Ryse: Son of Rome przedstawiony na E3 [aktualizacja]
Na konferencji Microsoftu na targach E3 poznaliśmy szczegóły Ryse: Son of Rome, ekskluzywnego tytułu na Xboksa One. Czym tym razem postanowiło zaskoczyć nas studio Crytek?
Ryse: Son of Rome został oficjalnie potwierdzony na targach E3 jako ekskluzywny tytuł, który trafi na Xboxa One w dniu jego premiery. Na zaprezentowanym publiczności filmie mogliśmy przekonać się na własne oczy, że nowa gra studia Crytek będzie pełnym akcji tytułem, który przeniesie nas do czasów Imperium Rzymskiego.
Cevat Yerli - szef Crytek - zdradził, że wcielimy się w rolę Mariusa Titusa, rzymskiego centuriona poszukującego zemsty za śmierć swoich bliskich. Poza przedzieraniem się przez kolejne zastępy wrogów, będzie on musiał dowodzić również podległymi mu żołnierzami. Na pokazie byliśmy świadkami początku gry, w którym wojska rzymskie lądują na plaży pod ostrzałem z katapult. Bitwa szybko przenosi się w głąb fortecy, gdzie kontrolujący poczynania Mariusa Titusa gracz musi zniszczyć wieżę, z której ostrzeliwane są rzymskie oddziały oraz pokonać wrogich łuczników.
Zaprezentowana w zapowiedzi walka polega głównie na wciskaniu odpowiednich kombinacji klawiszy w celu eliminacji nacierających wrogów. Na dzień dzisiejszy trudno określić, w jaki sposób rozwiązany zostanie system dowodzenia żołnierzami i wydawania im rozkazów. Czy będzie dawał dużo swobody taktycznej, czy też polegał raczej na dostosowywaniu się do oskryptowanych wcześniej sytuacji? Zbyt wcześnie, żeby o tym spekulować.
Studio Crytek potwierdziło natomiast, że gra będzie korzystać z Kinecta, a jednostki będą mogły być kierowane za pomocą głosu, wydając im rozkazy pomocy w walce, rzutu pilum, strzelania z łuku lub blokowania ataków przeciwników. Na ekranie będzie znajdować się w tym samym momencie do stu postaci, każda kontrolowana przez przyporządkowane jej indywidualne AI.
W Ryse: Son of Rome nie mogło zabraknąć również trybu wieloosobowego. Będziemy mogli więc bawić się z naszymi przyjaciółmi w kooperacyjnym trybie walki w Koloseum, gdzie poczujemy emocje towarzyszące walkom gladiatorów, pokonując kolejne fale wrogów.
Tytuł skorzysta również z możliwości zapewnianych przez SmartGlass. Dotychczas potwierdzono:
- możliwość włączenia gry bezpośrednio do trybu kampanii,
- dzielenie się swoimi doświadczeniami z gry bezpośrednio przez SmartGlass,
- podpowiedzi dotyczące osiągnięć oraz pomoc w przechodzeniu kolejnych etapów, dostosowane do miejsca i sytuacji,
- zarządzanie ekwipunkiem, bohaterem oraz ulepszeniami z poziomu usługi SmartGlass.