Ryse 2 może być w produkcji, ale jako gra wieloplatformowa
Według najnowszych plotek studio Crytek może pracować nad sequelem Ryse: Son of Rome z 2013 roku. Tym razem jednak nie będzie to tytuł ekskluzywny dla którejś z platform.
Pojawiły się plotki sugerujące, że w produkcji może znajdować się kontynuacja Ryse: Son of Rome, czyli osadzonej w starożytnym Rzymie gry akcji studia Crytek z 2013 roku.
Źródłem tych spekulacji jest Nick Baker (znany bardziej pod pseudonimem Shpeshal_Ed), czyli współzałożyciel serwisu XboxEra, który ma dosyć dobrą renomę w kwestii projektów powiązanych z Microsoftem. Plotkę o Ryse 2 zdradził on podczas niedawnego podcastu. W zeszłym roku miał skontaktować się z nim insider, który przekonał go, że ma powiązania ze studiem Crytek. Wtedy ta osoba obawiała się, że po przekazaniu informacji o tym projekcie zostanie odkryte jej źródło, więc była dosyć oszczędna w dzieleniu się konkretami, ale w tym miesiącu odnowiła kontakt z Bakerem i poinformowała o pracach nad kontynuacją Ryse: Son of Rome.
Shpeshal_Ed otrzymał od tego źródła materiały graficzne, które miały potwierdzić istnienie takiego projektu. Co jednak ciekawe, według tych informacji Ryse 2 ma być produkcją wieloplatformową, a przynajmniej takie były plany studia Crytek w zeszłym roku. Oczywiście do czasu oficjalnej zapowiedzi gry do wszystkich tych doniesień należy podchodzić z dużym dystansem.
Przypomnijmy, że Ryse: Son of Rome zadebiutowalo w 2013 r. Początkowo gra ukazała się tylko na Xboksa One, a wydawcą była firma Microsoft. Rok później doczekaliśmy się konwersji na PC, ale ukazała się ona nakładem koncernu Deep Silver. Crytek jest właścicielem wszystkich praw do tej marki, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby kontynuacja była produkcją wieloplatformową.
Warto wspomnieć, że w 2014 roku serwis Kotaku informował, że studio pracowało nad Ryse 2, ale projekt został porzucony z powodu problemów finansowych Crytek oraz konfliktu zespołu z Microsoftem o to, kto byłby właścicielem praw do marki.