autor: Włodarczak Adam
Rola mediów w Football Manager 2005
Do rynkowego debiutu Football Managera 2005, nowej gry znanego studia Sports Interactive, pozostało zaledwie 22 dni. Już 5 listopada tysiące graczy z całego świata tłumnie ruszą do sklepów, po grę będącą w istocie następną odsłoną słynnej serii Championship Manager. Im bliżej premiery, tym więcej elementów zostaje nam ujawnionych. Dziś mamy dla Was kilka świeżych obrazków prezentujących media.
Do rynkowego debiutu Football Managera 2005, nowej gry znanego studia Sports Interactive, pozostało zaledwie 22 dni. Już 5 listopada tysiące graczy z całego świata tłumnie ruszą do sklepów, po grę będącą w istocie następną odsłoną słynnej serii Championship Manager. Im bliżej premiery, tym więcej elementów zostaje nam ujawnionych. Dziś mamy dla Was kilka świeżych obrazków prezentujących media.
Jak podkreślają producenci oraz wydawcy, firma SEGA, w Football Manager 2005 właśnie media odgrywać będą znaczącą rolę. Możliwość komentowania w prasie, telewizji bądź też radiu najbliższych przeciwników, wypowiadanie własnego zdania na ich temat bardzo ma uatrakcyjnić całą rozgrywkę. Sądząc z beta testów, w których nasza redakcja brała i bierze nadal udział, faktycznie ten element ma szansę stać się prawdziwym hitem. Oto fragment naszej zapowiedzi:
„Co tu dużo mówić, media, media i raz jeszcze: media! W nowym Football Managerze 2005 zwiększono udział dziennikarzy, co sprawia, że rozgrywka staje się mniej monotonna. W prosty sposób gracz może określić swoje zdanie na temat najbliższego bądź poprzedniego przeciwnika (a konkretniej managera tego klubu), a media – gazety, portale internetowe, telewizja – robią już swoje. Słowne przepychanki ze znienawidzonym sternikiem wrogiej drużyny, mają wpływ na postawę piłkarzy na boisku, ich morale, a nawet docierają do prezesa. Trzeba korzystać z nich umiejętnie, gdyż nieraz nieprzemyślany wywiad może poważnie osłabić własny team.” (...)
Co o mediach sądzą sami zainteresowani? „Po wysłaniu przez gracza komentarza, zostanie on odebrany przez media i wszystko co użytkownik powiedział zostanie opublikowane ” – wprowadza nas w tajniki szef Sports Interactive, Miles Jocobsen. „Pamiętajmy, że te słowa mają wpływ na stosunek mediów do grającego managera. Także zawodnicy uważnie śledzą wszystkie komentarze. Można ich podnieść na duchu inspirującą przemową, co na pewno poprawi ich grę ”.
Obok prezentujemy nowe obrazki prosto od twórców, na których widać kilka przykładów na obecność wścibskich dziennikarzy w Football Managerze.
Więcej informacje na temat Football Managera 2005:
- Encyklopedia Gier GRY-OnLine,
- Wersja demonstracyjna (beta),
- Galeria GRY-OnLine,
- Zapowiedź GRY-OnLine – „Już graliśmy”,
- Managerem być – artykuł GRY-OnLine,
- CM Revolution – serwis poświęcony FM 2005.