autor: Maciej Myrcha
Football Manager w wersji MMO!
Przedstawiciele firmy Sports Interactive uchylili rąbka tajemnicy i zdradzili, nad jakim projektem pracują w pocie czoła od dłuższego czasu. Nie jest niespodzianką, iż ponownie ujrzymy menadżer piłki nożnej w ich wykonaniu, jednak tym razem zamiast spodziewanej liczby 2008 (czy też innej) w tytule ujrzymy napis ... Online!
Przedstawiciele firmy Sports Interactive uchylili rąbka tajemnicy i zdradzili, nad jakim projektem pracują w pocie czoła od dłuższego czasu. Nie jest niespodzianką, iż ponownie ujrzymy menadżer piłki nożnej w ich wykonaniu, jednak tym razem zamiast spodziewanej liczby 2008 (czy też innej) w tytule ujrzymy napis ... Live!
Tak, tak moi drodzy, tym razem Football Manager przeniesie nas w przenośni i dosłownie na boiska całego świata, oferując możliwość sprawdzenia swoich umiejętności kierowania drużyną piłkarską w konfrontacji z maksymalnie tysiącem graczy na jednym serwerze. Naszą drużynę marzeń możemy wylosować automatycznie bądź też stworzyć od podstaw. Jedyne ograniczenie to ilość gotówki, którą można przeznaczyć na zakup zawodników. Następnie wystarczy jedynie wybrać ligę, w której zamierzamy „porządzić” - standardowa lub stworzona przez innych graczy – i zaczynamy sezon. Ciekawostką jest możliwość stworzenia przykładowo ligi, w której mecze rozgrywane będą w środy wieczorem. Ponieważ rozgrywka (w tym i mecze) toczyć się będzie w czasie rzeczywistym, rodzi się obawa, co stanie się z naszą drużyną, jeśli nie pojawimy się w tym czasie online. Nic straconego – naszą jedenastkę poprowadzi wtedy za nas komputer.
Oczywiście wcześniej czekają nas rutynowe zadania takie jak wybór nazwy klubu czy jego barw oraz wymagające większego doświadczenia – zarządzanie finansami i wzmacnianie drużyny. Football Manager Live wykorzystywać będzie silnik meczów znany już fanom serii, handel zawodnikami natomiast odbywać się będzie w formie aukcji – o wystawionych na niej futbolistów będą walczyć inni gracze, przebijając swoje oferty.
Projekt Football Manager Live nadzorowany jest przez Olivera Collyera, współzałożyciela SI. Datę jego wydania ustalono na marzec 2008, a już w przyszłym miesiącu mają rozpocząć się beta testy gry. Więcej informacji na jej temat znajdziecie tutaj.