Rok Smoka w Hearthstone – nowa przygoda i więcej zakazanych kart
Firma Blizzard ujawniła plany rozwoju gry Hearthstone. W Roku Smoka gracze otrzymają m.in. nową, ogromną Przygodę i trzy rozszerzenia. Jednocześnie do Sali Sław – listy kart niedostępnych w formacie standardowym – zostanie dodanych aż dziewięć kart.
- trzy nowe rozszerzenia;
- rotacja dodatków z formatu standardowego (Podróż do wnętrza Un’Goro, Rycerze Mroźnego Tronu oraz Koboldy i katakumby);
- dziewięć nowych kart dodanych do Sali Sław (kart niedozwolonych w formacie standardowym): Naturalizacja, Strażnik Zagłady, Boska łaska, Grenn Szarogrzywy, Mroczny jeleń, Czarny kot, Połyskliwa ćma, Węgorz błyskomętny oraz Baku, Pożeraczka Księżyca;
- nowy tryb Przygody, uwzględniający całoroczną kampanię;
- liczne drobne usprawnienia: łatwiejsze zdobywanie złotych portretów klas, nowy interfejs tworzenia talii itd.
W Hearthstone wkrótce zakończy się Rok Kruka. Z tej okazji firma Blizzard uznała za stosowne podsumować minione dwanaście miesięcy oraz zdradzić, co czeka graczy w najbliższej przyszłości. Jak czytamy na oficjalnej stronie gry, w kolejnym roku – tym razem pod patronatem smoka – do lamusa odejdą dodatki sprzed dwóch lat, czyli Podróż do wnętrza Un’Goro, Rycerze Mroźnego Tronu oraz Koboldy i katakumby. Karty z tych rozszerzeń nie będą już dostępne w trybie standardowym, aczkolwiek wciąż będzie można ich używać w tzw. Dziczy. Na pocieszenie gracze będą mogli otrzymać po jednym pakiecie tych zestawów – wystarczy zalogować się do gry pomiędzy 25 marca a 2 kwietnia. Ponadto w tym okresie będzie dostępna specjalna Karczemna bójka, uwzględniająca jedynie karty z tych dodatków.
Nie są to jedyne karty, z którymi przyjdzie się nam pożegnać w Roku Smoka. Oprócz standardowej rotacji dodatków Blizzard powiększy też Salę Sław, czyli listę kart niedostępnych w trybie standardowym. W zeszłym roku straciliśmy trzy karty z zestawu klasycznego i nie inaczej będzie tym razem. Wraz z końcem Roku Kruka do Dziczy odejdą Naturalizacja (druid), Strażnik Zagłady (czarnoksiężnik) oraz Boska łaska (paladyn). Na tym jednak nie koniec. Blizzard postanowił pozbyć się też sześciu nowszych stronników, którzy mają mieć zbyt wielki wpływ na grę. Chodzi tu głównie o Grenna Szarogrzywego oraz Baku, Pożeraczkę Księżyca, stanowiących podstawy tzw. parzystych i nieparzystych talii (tj. opartych tylko na kartach, które wymagały wydania parzystej lub nieparzystej liczby punktów many). Niejako przy okazji postanowiono pozbyć się także kart powiązanych z tymi archetypami (po dwie na jeden z nich): Mrocznego jelenia, Czarnego kota, Połyskliwej ćmy oraz Węgorza błyskomętnego. W sumie z trybu standardowego zniknie aż dziewięć kart. Jak co roku, posiadacze tych egzemplarzy otrzymają zwrot ich kosztu w pyle i będą mogli albo je zatrzymać do gry w Dziczy, albo odczarować i zyskać łącznie dwukrotnie tyle pyłu, ile kosztowało ich stworzenie.
Jedną z atrakcji Roku Smoka będzie też nowa kampania Przygody, czyli trybu jednoosobowego, w którym mierzymy się z unikalnymi przeciwnikami z wykorzystaniem równie nietypowych kart i zdolności. Blizzard obiecuje, że będzie ona ambitniejsza i bardziej złożona niż dotychczas. Po pierwsze, gracze będą mieli do wyboru więcej talii początkowych oraz mocy specjalnych dla każdej z klas. Po drugie, zamiast odrębnych historii w Roku Smoka otrzymamy kampanię zaplanowaną na cały rok, której bohaterem będzie – cytujemy – „tajemnicza (choć dziwnie znajoma) postać z klasy maga”. Nowością ma być też możliwość wzmocnienia talii Przygody w ramach niezobowiązujących starć w karczmie.
Jest jednak łyżka dziegciu – tylko pierwszy rozdział historii będzie dostępny za darmo. Pozostałe trzeba będzie zakupić za 700 sztuk złota każdy. Alternatywą będzie zapłacenie 19,99 euro, co odblokuje całą kampanię. Za ukończenie każdego etapu otrzymamy trzy pakiety nowego rozszerzenia, a dotarcie do końca tej Przygody zaowocuje wyjątkowym rewersem oraz złotym pakietem klasycznym.
Nie są to jedyne nadchodzące zmiany. Twórcy planują także garść pomniejszych usprawnień, w tym możliwość ponownego losowania zadań legendarnych, wliczanie zwycięstw na arenie do postępu w drodze do złotego portretu klasy oraz zupełnie nowy interfejs tworzenia talii. Jak zawsze otrzymamy też trzy kolejne rozszerzenia, aczkolwiek na razie nie wiemy praktycznie nic na ich temat. Więcej informacji uzyskamy w czwartek 7 marca po godzinie 22:00, kiedy to w serwisie Reddit rozpocznie się sesja pytań i odpowiedzi z deweloperami.