Rockstar ucisza współtwórców GTA, powód: „naruszenie praw autorskich”
Według byłego dewelopera DMA Design (Rockstar North), Rockstar Games wzięło się za zabieranie głosu byłym pracownikom, którzy o serii GTA wiedzą za dużo.

Rockstar Games znowu staje w obliczu fali oburzenia. Mike Dailly – były deweloper i jeden z założycieli DMA Design (obecnie Rockstar North) – podzielił się na Twitterze kontrowersyjną informacją. Sugeruje w niej, że twórcy GTA starają się zamknąć usta osobom, które miały niegdyś coś wspólnego z rozwojem serii i chcieliby podzielić się swoją wiedzą z publiką. Oto jej treść:
Widzę, że Rockstar znów przechodzi w „tryb sk*******la na pełen etat”, kierując ostrzeżenia o naruszeniu praw autorskich do każdego filmu GTA, jaki może znaleźć – w tym do obu moich filmów o prototypie. Starają się zablokować publikacje każdej osoby, która kiedyś pracowała nad grą, w tym wszelkie historyczne nagrania.
– napisał Mike Dailly
Były deweloper nie kryje emocji, co wcale nie dziwi. Prototyp, o którym mowa, przedstawiał jedną z oryginalnych wersji GTA, która powstała w połowie lat 90. – jakiś czas przed premierą pierwszej części Grand Theft Auto w 1997 roku. Twórca miał więc duży wkład w ukształtowanie kierunku rozwoju serii. Po kilku godzinach od pierwszej szokującej wiadomości, deweloper podzielił się z drugim tweetem:
Do zainteresowanych – tak, usunąłem wszystkie rzeczy związane z GTA. Zostały tylko bezpośrednie przykłady mojej własnej pracy – pracy, która nigdy nie została użyta w GTA, ale „wpłynęła” w pewnym stopniu na jego ewolucję. Możecie podziękować Rocksuck.
– dodał Mike Dailly
Rockstar znane jest z utrzymywania swojej pracy w tajemnicy – rzadko kiedy otrzymujemy wgląd w jakiekolwiek dokumenty, chyba że taka jest wola studia. Jednak kilku oryginalnych programistów, którzy pracowali w DMA przed premiera pierwszej części serii, opublikowało w ostatnich latach szereg zakulisowych filmów deweloperskich. Dailly sugeruje, że obecnie Rockstar atakuje wszystkich takich programistów, aczkolwiek jego tweet jest dopiero pierwszą publiczną wzmianką na ten temat.

Kontrowersje mogą wywołać słowa dewelopera, jakoby Rockstar usuwał filmy, które naruszyły prawa autorskie. Budzi to skojarzenia z ostrą polityką Take-Two Interactive – właścicielem studia Rockstar. Firma w ostatnim czasie zasłynęła z wielu kiepskich decyzji odnośnie do słabo przyjętej gry Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition. Mowa o usunięciu przed premierą oryginalnej trylogii ze sklepów czy pozbyciu się niewygodnych plików. Gigant nie przejmuje się także oczekiwaniami graczy, skupiając się na generowaniu olbrzymich pieniądzy z mikrotransakcji w Grand Theft Auto Online. Czekamy na dalszy ciąg wydarzeń.