Rockstar i Amazon tworzą nowy model cyfrowej dystrybucji muzyki
Serwis Yahoo! informuje, że producent serii Grand Theft Auto, firma Rockstar Games, oraz sieć internetowych sklepów Amazon wspólnie stworzyli nowy model cyfrowej dystrybucji utworów muzycznych, które możemy usłyszeć w stacjach radiowych umieszczonych w czwartej części cyklu.
Serwis Yahoo! informuje, że producent serii Grand Theft Auto, firma Rockstar Games, oraz sieć internetowych sklepów Amazon wspólnie stworzyli nowy model cyfrowej dystrybucji utworów muzycznych, które możemy usłyszeć w stacjach radiowych umieszczonych w czwartej części cyklu.
Technologia ochrzczona mianem „ZiT” wbudowana będzie w wirtualny telefon komórkowy, z którego w trakcie rozgrywki korzysta gracz. W chwili, kiedy w którejś stacji radiowej w grze usłyszymy interesującą nas piosenkę, korzystając z owego urządzenia będziemy mogli, dzwoniąc pod odpowiedni numer (ZIT-555-0100) sprawdzić jej tytuł oraz wykonawcę. Jeśli dodatkowo użytkownik będzie zarejestrowany w serwisie społecznościowym Rockstar Games Social Club, na jego skrzynkę pocztową przyjdzie mail zawierający odnośnik prowadzący bezpośrednio na stronę sklepu Amazon.com, gdzie za cenę od $.89 do $.99 będzie można nabyć dany utwór.
„Dając graczom możliwość zidentyfikowania i zakupienia ich ulubionych piosenek z Grand Theft Auto IV tworzymy świetne narzędzie dla fanów i jednocześnie nowy i innowacyjny sposób przynoszenia dochodów artystom.” – mówi wiceprezes EMI Music Ronn Werre.