Rocket League rozeszło się w 6,2 mln egzemplarzy. Wersja na PlayStation 4 najpopularniejsza
Wczoraj minął równy rok od dnia premiery Rocket League. Z tej okazji studio Psyonix podzieliło się z fanami sporym zestawem ciekawych informacji. Poznaliśmy m.in. wyniki sprzedaży, statystyki dotyczące graczy oraz plany dalszego rozwoju projektu.
Rocket League okazało się niespodziewanie jednym z największych niezależnych przebojów ostatnich lat. Wczoraj autorzy, czyli ludzie ze studia Psyonix, świętowali pierwszą rocznicę wypuszczenia gry na rynek. Z tej okazji postanowili podzielić się kilkoma statystykami oraz uchylili rąbka tajemnicy odnośnie planów na przyszłość.
- Deweloper: Psyonix
- Gatunek: sportowe
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery na PC i PS4: 07 lipca 2015 r.
- Data premiery na XONE: 17 lutego 2016 r.
W ciągu pierwszego roku na rynku podstawowa wersja gry rozeszła się w 6,2 milionach egzemplarzy, a dodatków DLC sprzedano 5,5 mln. W sumie w Rocket League zagrało do tej pory ponad 18 mln graczy, którzy w sumie rywalizowali w 545 mln meczów. Obecnie każdego dnia w tytuł ten bawi się 1,1 mln osób.
W społeczności fanów Rocket League dominują posiadacze PlayStation 4, którzy stanowią 40% całej populacji graczy, podczas gdy na pecetowców i użytkowników Xboksa One przypada po 30%. Spośród samochodów z podstawowej wersji największym wzięciem cieszy się Octane, a najpopularniejszym autem z DLC jest Dominus.
Rocket League może pochwalić się także imponującą obecnością w serwisie Twitch. Grę w swoich streamach pokazało ponad pół miliona osób, a ich materiały obejrzało 18,95 mln widzów, którzy w sumie poświęcili na to 2728 lat.
Dwanaście miesięcy, jakie upłynęły od premiery, autorzy spędzili na ulepszaniu projektu za pomocą aktualizacji i rozszerzeń. Deweloperzy obiecali, że kolejny rok spędzą dokładnie w ten sam sposób. Szykowane są nowe areny i przedmioty do garażu oraz świeże tryby rozgrywki. Ponadto w planach są kolejne eksperymenty w ramach tzw. Rocket Labs, pozwalającego twórcom na wypróbowywanie bardziej nietypowych pomysłów zanim udostępnią je części społeczności nastawionej na ostrą rywalizację. Studio Psyonix ma także zamiar zwiększyć wysiłki związane z promowaniem Rocket League w esporcie.