autor: Grzegorz Bobrek
Rock Band nie przyniósł zysków w ostatnich miesiącach
Popularna seria gier muzycznych Rock Band doczekała się ostatnio kapitalnej odsłony poświęconej The Beatles. Mimo pozytywnych recenzji i świetnej sprzedaży, dane z trzeciego kwartału tego roku (lipiec-wrzesień) ukazują, że cykl jako całość nie przyniósł w tym okresie zysków. Informacje te podane zostały oficjalnie na konferencji grupy medialnej Viacom.
Popularna seria gier muzycznych Rock Band doczekała się ostatnio kapitalnej odsłony poświęconej The Beatles. Mimo pozytywnych recenzji i świetnej sprzedaży, dane z trzeciego kwartału tego roku (lipiec-wrzesień) ukazują, że cykl jako całość nie przyniósł w tym okresie zysków. Informacje te podane zostały oficjalnie na konferencji grupy medialnej Viacom.
Nie sprecyzowano jaka część całości sprzedaży gier z serii Rock Band w omawianych trzech miesiącach przypada na wydaną we wrześniu The Beatles: Rock Band, ale możemy zakładać, że to ten tytuł całkowicie zdominował wrzesień – wtedy właśnie trafił do sprzedaży. Według amerykańskiej organizacji badającej ten rynek klienci nabyli wówczas 595 tys. egzemplarzy nowego Rock Banda.
Phillipe Dauman, prezes Viacomu, kalkuluje, że najnowsza odsłona w kolejnych miesiącach powinna radzić sobie jeszcze lepiej. Wyższa sprzedaż The Beatles w kolejnym kwartale, czyli okresie świątecznym, powinna sprawić, że cała marka Rock Band przyniesie wówczas zysk.
Pozostaje też pytanie jak poradzi sobie seria Rock Band w konkurencji z muzycznymi grami ze stajni Activision. Odpowiedź na nie poznamy czytając kolejne kwartalne raporty Viacomu i Activision – te powinny pojawić się w styczniu.