Roblox, Twitch, Steam i GRYOnline.pl - to największe platformy na polskim rynku gier
Portal Wirtualnemedia.pl opublikował grudniowe dane dotyczące rynku gamingowego w Polsce. Na szczycie zestawienia bez zmian - znów rządził Roblox. Udany miesiąc zaliczył nasz serwis - GRYOnline.pl, który wrócił na pozycję lidera polskich serwisów growych.
Poznaliśmy wyniki najnowszych badań polskiego rynku gamingowego, wykonanych przez Mediapanel i zreferowanych przez branżowy portal Wirtualnemedia.pl. W efekcie uzyskaliśmy wgląd w największe platformy gamingowe w Polsce w grudniu 2022 roku. W czołówce zestawienia uplasowały się: Roblox, Twitch, Steam i serwis GryOnline.pl.
Liderem w grudniu (po raz kolejny) okazał się Roblox, który w Polsce osiągnął 4,08 mln realnych użytkowników, którzy spędzili na platformie średnio, bagatela, ponad 10 godzin. Kolejne miejsca na liście padły łupem produkcji mobilnych, kolejno: Coin Master (2,65 mln użytkowników), Brawl Stars (2,54 mln internautów) oraz Stumble Guys (2,53 mln użytkowników).
Na piątym miejscu uplasował się Twitch, którego w grudniu odwiedziło 2,12 mln internautów z naszego kraju.
Na szóstej pozycji (najwyżej z portali z treściami dziennikarskimi o tematyce gier) został sklasyfikownay nasz portal – GryOnline.pl, który przyciągnął w grudniu 2,03 mln unikalnych internautów, co przełożyło się na 6,83 proc. zasięgu.
Zażarta rywalizacja w grudniu miała miejsce między dwiema platformami e-commerce z grami: Steamem oraz Epic Games Store. Platforma Valve przyciągnęła ciut więcej odbiorców (1,96 mln) niż konkurencja (1,95 mln).
Zyski i straty
Grudniowych zwycięzców i przegranych badania Mediapanel łatwo wskazać, zestawiając ze sobą powyższe dane z tymi z listopada 2022 roku.
Zgodnie z nimi największymi wygranymi grudnia były: gra Brawl Stars (+426,2 tys. użytkowników, czyli +20,1 proc.), platforma Epic Games Store (+455,4 tys. internautów, czyli +30,5 proc.), a także GryOnline.pl (+21,9 tys. odbiorców, czyli +1,1 proc.), co jednocześnie pozwoliło naszemu serwisowi wrócić na tron polskich serwisów growych.
Potężny spadek popularności w grudniu zaliczył Twitch, którego w porównaniu do listopadowego badania opuściło aż 762,7 tys. odbiorców (-26,4 proc.). Spory regres odnotowały także: Roblox (-504,6 tys. użytkowników), Coin Master (-488,4 tys.) oraz serwis Boop.pl (-221,6 tys.).
Z całością danych możecie zapoznać się, klikając w ten odnośnik.