Road Redemption - duchowy spadkobierca Road Rash wjedzie na PC w październiku
Zespół Dark Seas Interactive ujawnił datę premiery gry motocyklowej Road Redemption. Ten duchowy spadkobierca cyklu Road Rash trafi na pecety w październiku, a trzy miesiące później zawita na konsole.
Studio Dark Seas Interactive ujawniło datę premiery Road Redemption, czyli brutalnej gry motocyklowej, która ma być duchowym spadkobiercą klasycznego cyklu Road Rash. Produkcja trafi do sprzedaży 15 października w wersji na PC, obsługującej systemy Windows, OSX i Linux. Natomiast 15 stycznia 2017 roku ukażą się wydania na konsole PlayStation 4 i Xbox One.
Przypomnijmy, że powstanie Road Redemption było możliwe dzięki hojności fanów, którzy trzy lata temu podczas zbiórki na Kickstarterze wsparli autorów sumą prawie 174 tysięcy dolarów. Początkowo premiera zapowiadana była na 2014 rok, więc projekt zaliczył potężny poślizg.
Opóźnienie było oczywiście podyktowane chęcią lepszego dopracowania gry. Autorzy uważali, że fani wykażą się wyrozumiałością, ponieważ w 2014 roku została im udostępniona wczesna wersja produkcji. Rozpoczęto również jej sprzedaż w Steam Early Acces. Ta edycja testowa była potem regularnie rozbudowana i uaktualniana, więc ludzie, którzy wsparli projekt na Kickstarterze nie byli pozostawieni z niczym.
Pracownicy studia Dark Seas Interactive chcieli uniknąć powtórki z również ufundowanej przez Kickstartera przygodówki Armikrog, która ukazała się zbyt wcześnie i w kiepskim stanie technicznym. Ponadto autorzy uważają, że rozczarowująca jakość wydanej niedawno platformówki Mighty No. 9, która również powstała dzięki crowdfundingowi, wynikała z tego, że jej deweloperzy wypuścili swoje dzieło tego samego dnia na pecetach i wielu konsolach. Dlatego Road Redemption zadebiutuje wpierw na PC i dopiero potem na spokojnie gra zostanie skonwertowana na inne platformy.
Warto zauważyć, że początkowo gra miała zawitać także na Wii U, ale kilka miesięcy temu twórcy przyznali, że ta wersja może wcale nie powstać. Powodem jest fakt, że konsola ta jest zbyt słaba, aby udźwignąć Road Redemption, gdyż w trakcie produkcji poziom zaawansowania silnika, zarówno pod względem grafiki, jak i fizyki, uległ znacznemu zwiększeniu. Autorzy nie wykluczają, że mimo to spróbują wykonać tę konwersję, ale tym zadaniem zajmą się najwcześniej po premierze wydań na Xboksa One i PlayStation 4.