autor: Szymon Liebert
RIFT zarobił 100 milionów dolarów. Ruszył darmowy weekend z grą
Gra MMO RIFT zarobiła ponad 100 milionów dolarów od swojej premiery, która miała miejsce w marcu ubiegłego roku. To pokazuje, że nie trzeba mieć tylu subskrybentów co World of Warcraft, aby osiągnąć sukces.
Firma Trion Worlds ujawniła, że gra RIFT zarobiła ponad 100 milionów dolarów w 2011 roku i mogła pochwalić się milionem aktywacji kont w ciągu niespełna czterech miesięcy. Producent tytułu zabezpieczył też 85 milionów funduszy na dalszy rozwój dzięki współpracy z przedsiębiorstwami Ontario Teachers’ Pension Plan oraz Bertelsmann Digital Media Investments.
Dwie powyższe informacje oznaczają, że Trion Worlds, twórcy dobrze przyjętej gry MMO RIFT, mogą śmiało podejmować kolejne projekty. Producent i wydawca ma zamiar pozostać przy grach online. Dwie produkcje, którymi zajmie się firma to End of Nations, sieciowa strategia studia Petroglyph Games, a także Defiance, czyli gra akcji powiązana z serialem kanału SyFy.
Sukces RIFT nie jest niczym dziwnym, bo gra okazała się naprawdę dobra. Firma Trion Worlds zastosowała w niej patent tytułowych wirów czasoprzestrzennych, dynamizujących rozgrywkę w ciekawy sposób. Obecnie trwa promocja dla osób, które chcą sprawdzić produkcję lub wrócić do zabawy – do 22 stycznia można grać w nią za darmo. Niedawno RIFT wzbogacił się o dodatek From the Embers.
Utarła się opinia, że gry MMO, które nie potrafiły zagrozić World of Warcraft są porażką. Przykład RIFT pokazuje, że jest inaczej. Nie trzeba być cały czas w centrum uwagi i zdobyć wiele milionów subskrybentów. Przy odpowiednim podejściu i planie zarabia się także na mniejszej liczbie klientów. Czas pokaże, czy Trion Worlds stanie się kolejnym naprawdę dużym graczem na rynku online.
- Darmowy weekend z grą (19-22 stycznia)
- Darmowy trial
- Sprawdź recenzję gry RIFT