Returnal z aktualizacją 2.0, a w niej nietypowy system save'ów
Gra Returnal otrzymała patch 2.0. Wprowadza on nietypowy system save’ów oraz tryb fotograficzny.
- system zawieszania cyklu, umożliwiający tworzenie save’ów jednorazowego użytku,
- tryb fotograficzny.
Ukazała się duża aktualizacja do gry Returnal, czyli wyśmienitej strzelanki studia Housemarque. Patch oznaczony został numerem 2.0 i przynosi wiele wyczekiwanych nowości.
Przede wszystkim łatka dodała opcję zawieszania cyklu. Działa ona inaczej niż tradycyjny system save’ów. Każdy zapis gry jest jednorazowy. Po wznowieniu zabawy jest on kasowany i nie może zostać użyty ponownie. W praktyce pozwala to zatrzymać rozgrywkę i kontynuować ją w późniejszym terminie. Niemożliwe jest za to wykorzystanie tego systemu do wielokrotnego podejmowania prób przejścia danej sekcji. Jeśli zginiemy, to powrócimy do standardowego punktu odrodzenia, a nie do miejsca zawieszenia cyklu.
Twórcy wprowadzili pewne ograniczenia tej opcji. Nie możemy zawieszać cyklu w trakcie potyczek z bossami, scenek przerywnikowych, sekwencji FPP oraz intensywnych bitew. Autorzy uważają, że cały ten system pozwoli graczom na zabawę w krótszych sesjach i zwiększy komfort rozgrywki bez pozbawiania gry napięcia oraz roguelike’owego charakteru.
Aktualizacja 2.0 dodała także tryb fotograficzny, pozwalający zapauzować grę i uzyskać pełną kontrolę nad kamerą, tak aby ustawić ją pod idealne zdjęcie. Nie zabrakło też licznych filtrów i efektów, upiększających nasze obrazki.
Przypomnijmy, że Returnal ukazał się 30 kwietnia tego roku. Gra dostępna jest wyłącznie na konsolę PlayStation 5.
Interesujesz się grą Returnal? Jeśli tak, to zaciekawić Cię mogą inne doniesienia o tym projekcie:
- PS5 najszybciej sprzedającą się konsolą Sony; niezłe wyniki tytułów ekskluzywnych
- Twórcy Returnal dołączyli do rodziny PlayStation Studios
- Twórcy Returnal planują zmiany w systemie zapisów