Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 października 2021, 10:33

autor: Adrian Werner

Returnal z aktualizacją 2.0, a w niej nietypowy system save'ów

Gra Returnal otrzymała patch 2.0. Wprowadza on nietypowy system save’ów oraz tryb fotograficzny.

AKTUALIZACJA 2.0 OFERUJE:
  1. system zawieszania cyklu, umożliwiający tworzenie save’ów jednorazowego użytku,
  2. tryb fotograficzny.

Ukazała się duża aktualizacja do gry Returnal, czyli wyśmienitej strzelanki studia Housemarque. Patch oznaczony został numerem 2.0 i przynosi wiele wyczekiwanych nowości.

Przede wszystkim łatka dodała opcję zawieszania cyklu. Działa ona inaczej niż tradycyjny system save’ów. Każdy zapis gry jest jednorazowy. Po wznowieniu zabawy jest on kasowany i nie może zostać użyty ponownie. W praktyce pozwala to zatrzymać rozgrywkę i kontynuować ją w późniejszym terminie. Niemożliwe jest za to wykorzystanie tego systemu do wielokrotnego podejmowania prób przejścia danej sekcji. Jeśli zginiemy, to powrócimy do standardowego punktu odrodzenia, a nie do miejsca zawieszenia cyklu.

Twórcy wprowadzili pewne ograniczenia tej opcji. Nie możemy zawieszać cyklu w trakcie potyczek z bossami, scenek przerywnikowych, sekwencji FPP oraz intensywnych bitew. Autorzy uważają, że cały ten system pozwoli graczom na zabawę w krótszych sesjach i zwiększy komfort rozgrywki bez pozbawiania gry napięcia oraz roguelike’owego charakteru.

Aktualizacja 2.0 dodała także tryb fotograficzny, pozwalający zapauzować grę i uzyskać pełną kontrolę nad kamerą, tak aby ustawić ją pod idealne zdjęcie. Nie zabrakło też licznych filtrów i efektów, upiększających nasze obrazki.

Przypomnijmy, że Returnal ukazał się 30 kwietnia tego roku. Gra dostępna jest wyłącznie na konsolę PlayStation 5.

  1. Returnal – recenzja. Dzień świstaka na PS5
  2. Returnal – poradnik do gry
  3. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej