Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 października 2012, 10:44

autor: Adrian Werner

Renegade X – pierwszy filmik z trybu multiplayer z nieoficjalnego spadkobiercy Command & Conquer: Renegade

Grupa fanów odpowiedzialna za Renegade X, czyli nieoficjalnego spadkobiercę gry Command & Conquer: Renegade wypuściła nowy, ponad dwudziestominutowy, materiał video, będący pierwszy zapisem rozgrywek w trybie multiplayer.

W styczniu grupa moderów wypuściła Renegade X: Black Dawn, czyli nieoficjalnego fanowskiego spadkobiercę gry Command & Conquer: Renegade. Była to produkcja przeznaczona wyłącznie dla pojedynczego gracza i stanowiła zapowiedź znacznie bardziej ambitnej produkcji koncentrującej się na trybie multiplayer. Teraz autorzy wypuścili trwający ponad dwadzieścia minut materiał video, który jest pierwszym zapisem rozgrywki wieloosobowej w Renegade X.

  1. Renegade X – oficjalna strona projektu

Renegade X ma być produkcją darmową, a dzięki wykorzystaniu Unreal Development Kit nie będzie wymagał posiadania jakiejkolwiek innej gry. Autorzy chcą odtworzyć wszystkie mechanizmy rozgrywki z Command & Conquer: Renegade, choć jednocześnie projekt ma być czymś więcej niż tylko prostą kalką strzelanki studia Westwood. Twórcy zamierzają wprowadzić sporo ulepszeń, wśród których znajdzie się poprawiony system walki, większe mapy oraz rozszerzone opcje taktyczne.

Renegade X – pierwszy filmik z trybu multiplayer z nieoficjalnego spadkobiercy Command & Conquer: Renegade - ilustracja #1

Gra pozwoli na rozgrywanie dużych sieciowych bitew pomiędzy siłami GDI (Global Defense Initiative) i Bractwa Nod. W starciach poza piechotą wezmą również udział pojazdy oraz jednostki latające. Niestety, twórcy nie są jeszcze gotowi ujawnić planowanej daty premiery Renegade X.

Renegade X – pierwszy filmik z trybu multiplayer z nieoficjalnego spadkobiercy Command & Conquer: Renegade - ilustracja #2 Command & Conquer: Renegade ukazało się w 2002 roku i było jedną z ostatnich gier w karierze studia Westwood. Akcja toczyła się w końcowej fazie wojny o Tiberium. W kampanii wcielaliśmy się w komandosa GDI, który musiał odbić naukowców porwanych przez bractwo Nod.

Najważniejszym elementem gry były jednak rozgrywki wieloosbowe. W nich gracze dzielili się na dwie drużyny (GDI i Nod). Każda z nich posiadała własną bazę i celem zabawy było zniszczenie centrum dowodzenia przeciwnika. Zabijanie wrogów i demolowanie ich budynków było nagradzane punktami, za które kupowało się ulepszenia i pojazdy. Gra oferowała również elementy strategiczne w postać wydobywania Tiberium.

Przed zamknięciem Westwood Studios, zespół pracował nad Command & Conquer: Renegade 2, które miało być osadzone w realiach serii Red Alert. Projekt został jednak skasowany, gdyż Electronic Arts uznało, że stanowiłby niepotrzebną konkurencję dla Battlefield 1942.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej