Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 września 2017, 16:56

Remaster L.A. Noire oficjalnie zapowiedziany - powstaje też wersja VR

Zgodnie z tym, o czym plotkowało się od dłuższego czasu, L.A. Noire doczeka się odświeżenia. Tym samym przygody Cole’a Phelpsa jeszcze w tym roku poznają nie tylko posiadacze konsol PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch, lecz również ci, którzy zdecydowali się na zakup HTC Vive (za sprawą L.A. Noire: The VR Case Files).

L.A. Noire bez wątpienia było jedną z najbardziej ambitnych produkcji, jakie trafiły do katalogu wydawniczego Rockstar Games. Firma ogłosiła, że tytuł opracowany przez nieistniejące już studio Team Bondi zmierza na kolejne platformy – mowa o konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Na tym jednak nie kończą się rewelacje – jak się okazuje, użytkownicy HTC Vive otrzymają specjalną edycję, czyli L.A. Noire: The VR Case Files, w której znajdzie się siedem spraw znanych z podstawowej wersji gry; oczywiście zostaną one odpowiednio zmodyfikowane z myślą o rozgrywce z wykorzystaniem gogli wirtualnej rzeczywistości i kontrolerów ruchowych. Odświeżone przygody Cole'a Phelpsa trafią do sprzedaży 14 listopada bieżącego roku.

Grafika promująca L.A. Noire wygląda niczym plakat filmowy wyjęty żywcem z lat czterdziestych XX wieku, a zatem epoki, w której toczy się akcja tej produkcji.
Grafika promująca L.A. Noire wygląda niczym plakat filmowy wyjęty żywcem z lat czterdziestych XX wieku, a zatem epoki, w której toczy się akcja tej produkcji.

A jakie nowości i usprawnienia przygotowali dla nas deweloperzy? Cóż, to zależy od platformy, na której zamierzamy grać. Na dobry początek weźmy pod lupę edycję przeznaczoną na PlayStation 4 i Xboksa One, która będzie mogła się pochwalić nie tylko pełną zawartością podstawowej wersji gry, lecz także sprawami dodanymi za pośrednictwem DLC. Ponadto autorzy pochylili się nad oprawą graficzną, która ma się doczekać wyższej jakości tekstur czy bardziej realistycznego oświetlenia; dopełnieniem tego wszystkiego mają być nowe „kinowe” kamery. Podczas gdy na standardowych konsolach tytuł zadziała w rozdzielczości 1080p, posiadacze PlayStation 4 Pro oraz Xboksa One X będą się z niego cieszyć w rozdzielczości 4K.

Osobną kwestią pozostaje wersja na Nintendo Switch, której zawartość nie będzie się różnić od edycji przeznaczonej na maszyny Sony i Microsoftu. Niemniej, pomimo że w porównaniu z oprawą graficzną oryginału sfera wizualna pozostanie w zasadzie niezmieniona, twórcy postanowili wykorzystać unikalne możliwości przenośnej konsoli– L.A. Noire na Nintendo Switch zrobi więc użytek z całej technologii upchniętej w Joy-Conach (mowa o czujnikach ruchu i systemie HD Rumble odpowiadającym za wibracje), a także z ekranu dotykowego. Nie można też nie wspomnieć o nowej perspektywie, z której będziemy obserwować wydarzenia prezentowane na ekranie, czyli o kamerze zawieszonej nad ramieniem protagonisty.

Swego czasu bogato animowane twarze postaci w L.A. Noire robiły kolosalne wrażenie. Szkoda, że jeszcze nie wiadomo, czy zremasterowana wersja gry wprowadzi w tej kwestii nową jakość. - Remaster L.A. Noire oficjalnie zapowiedziany - powstaje też wersja VR - wiadomość - 2017-09-07
Swego czasu bogato animowane twarze postaci w L.A. Noire robiły kolosalne wrażenie. Szkoda, że jeszcze nie wiadomo, czy zremasterowana wersja gry wprowadzi w tej kwestii nową jakość.

Zestawienie kończy wyżej wspomniane L.A. Noire: The VR Case Files, na potrzeby którego autorzy opracowali od nowa siedem oddzielnych spraw znanych z podstawowej wersji gry. Na ten moment niestety nie wiadomo zbyt wiele na temat owej edycji – twórcy nabierają wody w usta i potwierdzają jedynie, że wszystkich posiadaczy HTC Vive czeka „prawdziwa detektywistyczna robota” i „bezprecedensowe interaktywne doświadczenie”.

Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na pierwsze materiały prezentujące w akcji zremasterowaną wersję gry oraz jej VR-ową edycję.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej