autor: Maciej Myrcha
Reklamy w Counter-Strike jednak legalne?
W połowie stycznia na łamach naszego serwisu mogliście przeczytać dwie informacje dotyczące reklam w grach, jednego z najszybciej rozwijających się segmentów rynku. Chodziło o zamieszczenie w grze Counter-Strike reklam barów sieci szybkiej obsługi, Subway, oraz o ... nielegalność tego procederu.
W połowie stycznia na łamach naszego serwisu mogliście przeczytać dwie informacje dotyczące reklam w grach, jednego z najszybciej rozwijających się segmentów rynku. Chodziło o zamieszczenie w grze Counter-Strike reklam barów sieci szybkiej obsługi, Subway, oraz o ... nielegalność tego procederu. Okazuje się jednak, że obie strony, to jest Valve, wydawca gry, oraz Engage In-Game Advertising, firma zajmująca się tego typu reklamą, doszły do porozumienia.
Obie firmy postanowiły polubownie załatwić cały spór (czytaj między rachunkami Valve i IGA nastąpił przelew znaczących sum pieniędzy), w wyniku czego Valve nie pociągnie do odpowiedzialności karnej Engage In-Game Advertising. Przedstawiciele obu firm zapowiedzieli rozpoczęcie rozmów, których celem ma być omówienie możliwości ewentualnej współpracy w przyszłości. Jednak już obecnie chyba dość łatwo przewidzieć co z tego wyniknie - reklamy w Counter-Strike staną się jak najbardziej legalne i chcąc nie chcąc trzeba się będzie zacząć do nich przyzwyczajać.