autor: Szymon Liebert
Red Faction: Guerilla i UFC Undisputed sukcesem THQ
Wyniki finansowe THQ za drugi kwartał tego roku finansowego okazały się bardzo udane w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Wystarczy powiedzieć, że firma odnotowała około 6 milionów zysków zamiast 27 milionów strat. Podobno za sukces odpowiadają dwa tytuły: UFC Undisputed i Red Faction: Guerilla, który sprzedał się w nakładzie ponad miliona egzemplarzy.
Wyniki finansowe THQ za drugi kwartał tego roku finansowego okazały się bardzo udane w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Wystarczy powiedzieć, że firma odnotowała około 6 milionów zysków, zamiast 27 milionów strat. Podobno za sukces odpowiadają dwa tytuły: UFC Undisputed i Red Faction: Guerilla, który sprzedał się w nakładzie ponad miliona egzemplarzy.
W raporcie złożonym przez wydawcę możemy przeczytać, że odnotował on 6,4 miliona zysków, co przełożyło się na wzrost cen akcji o 9 centów. W ubiegłym roku firma straciła 27,2 miliona w tym samym okresie. Obroty przedsiębiorstwa wzrosły aż o 77% do 243,5 miliona dolarów. Udało się nawet osiągnąć wynik lepszy od wcześniejszych, dość pesymistycznych przewidywań.
Dobry wynik firma zawdzięcza dwóm wspomnianym tytułom. Szef THQ Brian Farrell potwierdził, że Red Faction: Guerrilla sprzedał się już w nakładzie przekraczającym milion egzemplarzy. Według zapewnień Farrella sukces gry wynika z troski wydawcy o jakość. Nowe gry wydawane przez przedsiębiorstwo zyskują podobno wyższe oceny od tytułów zeszłorocznych (w serwisie Metascore).
Drugim bohaterem jest wspomniana licencjonowana bijatyka UFC Undisputed (2,9 miliona sprzedanych egzemplarzy). Farrell potwierdził, że przyszłe edycje gry pojawią się na konsolach przenośnych i Wii. Wydawca chce rozbudować markę UFC, zwiększając międzynarodową sprzedaż oraz atakując właśnie kolejne platformy. Podobno nowe odsłony serii będą wydawane corocznie.
Brian Farrell wypowiedział się w kilku innych kwestiach. Prezes spodziewa się obniżek cen sprzętu jeszcze w tym roku przez 2-3 producentów. THQ bierze tego typu zabiegi pod uwagę w swoich przyszłych planach finansowych. Na kolejną generację konsol przyjdzie nam poczekać jeszcze długo. Przez 4-5 będą natomiast pojawiać się urządzenia urozmaicające ofertę obecnych platform.
Farrell przekazał też swoje domysły na temat Natala. Projekt Microsoftu miałby pojawić się pod koniec przyszłego roku. Poza tym, THQ planuje wydawać rocznie jeden lub dwa tytuły dla bardziej wymagających graczy, rozbudowując je w dobrze sprzedające się marki. Na razie nie znamy szczegółów, ale powinniśmy się spodziewać nowych pomysłów od wydawcy każdego roku.
THQ wychodzi z trudnego okresu obronną ręką, ale przed firmą jeszcze wiele wyzwań w tym roku. Przewidywania na najbliższe miesiące są pesymistyczne, bo wydawca przedstawi nam nowe tytuły dopiero w listopadzie. Dodatkowo pecetowa edycja Red Faction: Guerilla została najwyraźniej przesunięta na dalszą część roku fiskalnego. Gra podobno wyjdzie nie wcześniej niż w październiku.
Posiadacze komputerów osobistych otrzymają jednak kilka dodatków. Producent Red Faction: Guerilla wspomniał o zastosowaniu nowych efektów, dzięki obsłudze DirectX 10. Twórcy nie zastosują jednak 11 odsłony aplikacji, na co zdecydowano się chociażby w DiRT 2. Według autorów chęć dopracowania produkcji pod kątem możliwości pecetów wpłynęła na wspomniane opóźnienia.