autor: Bartosz Krawcewicz
Red Dead Online – Rockstar poprawi ekonomię na Dzikim Zachodzie
Studio Rockstar Games poinformowało, że jeszcze w tym tygodniu otrzymamy pierwszą łatkę do Red Dead Online. Priorytetem dla twórców jest zbalansowanie ekonomii w grze oraz naprawa błędów, przez które gracze są wyrzucani z sesji.
Rockstar zamieścił na swojej stronie następującą informację:
Dziękujemy wszystkim, którzy do tej pory wzięli udział w becie. Doceniamy waszą pomoc w testowaniu gry! Wasze uwagi spływające do nas w początkowym okresie życia tytułu pomogą nam w kształtowaniu kolejnych aktualizacji obejmujących każdy aspekt produkcji. Naszym obecnym priorytetem jest ekonomia w grze, która wciąż wymaga zbalansowania w taki sposób, aby wszystkie aktywności były sprawiedliwie nagradzane i równie satysfakcjonujące, a także poprawa uporczywych błędów, przez które niektórzy gracze są wyrzucani z sesji. Gra została zaprojektowana w sposób, który umożliwia nam szybkie wprowadzanie tego typu poprawek. Pierwszą aktualizację planujemy wypuścić pod koniec tego tygodnia, kolejne będą pojawiać się od przyszłego. Wasze uwagi są nieocenione. Będziemy regularnie informować was o postępach. Mamy nadzieję, że dalej będziecie grać i czerpać z tego przyjemność. Prosimy o dalsze przesyłanie opinii na adres reddeadonline.com/feedback.
Gracze skarżą się na system ekonomii w Red Dead Online od chwili uruchomienia bety. W odróżnieniu od Red Dead Redemption 2, gdzie dolary były jedyną obowiązującą walutą, w Red Dead Online doszła jeszcze waluta premium – złoto w postaci sztabek i samorodków. Za ukończenie jednej serii konfrontacji (ok. 10 minut gry) gracz otrzymuje, w zależności od wyniku, od dwóch do czterech samorodków złota, przy czym do uzyskania jednej sztabki potrzeba stu samorodków. Samo tylko przemalowanie podstawowego rewolweru na czarny kolor to koszt 12 sztabek złota, co przekłada się na ok. 100 godzin gry!
Z cenami w dolarach wcale nie jest lepiej. Czynności, które w Red Dead Redemption 2 stanowiły dobry sposób na dorobienie się, w Red Dead Online albo nie występują, albo przynoszą znacznie mniejszy zysk niż w kampanii dla jednego gracza. Po odliczeniu kosztów utrzymania obozu i stajni, jedzenia dla postaci, jedzenia dla konia, amunicji itp. może okazać się, że pomimo wydawania pieniędzy wyłącznie na rzeczy niezbędne, wciąż więcej tracimy niż zarabiamy. Ceny są oderwane od rzeczywistości – złoty pierścionek możemy sprzedać paserowi za 1,15 dolara, podczas gdy puszka fasoli w sklepie wielobranżowym kosztuje w grze 1,50 dolara. Jak podaje jeden z użytkowników serwisu Reddit, pistolet Mauser, który możemy zakupić u rusznikarza za 1000 dolarów, w 1899 roku w Stanach Zjednoczonych normalnie kosztował tylko 35 dolarów.
Red Dead Online wciąż znajduje się w fazie beta. Gra wystartowała 27 listopada i początkowo była dostępna wyłącznie dla osób posiadających Red Dead Redemption 2 w edycji Ultimate. Obecnie mogą w nią grać posiadacze wszystkich dostępnych edycji gry.