autor: Janusz Guzowski
Recenzje Sniper Elite 4 – bardzo dobra powtórka z rozrywki
W sieci pojawiły się pierwsze recenzje gry Sniper Elite 4. Produkcja studia Rebellion Developments zebrała dużo dobrych i bardzo dobrych ocen. Zdaniem większości recenzentów, mimo pewnej wtórności, tytuł oferuje graczom dokładnie to, czego oczekiwali.
W sieci pojawiają się pierwsze recenzje gry Sniper Elite 4. Z pierwszych materiałów wynika, że studio Rebellion Developments stworzyło produkcję bliźniaczo podobną do wcześniejszych odsłon cyklu. Ma to swoje zalety i wady.
Z jednej strony otrzymaliśmy szereg sprawdzonych i lubianych mechanizmów charakterystycznych dla cyklu, bez nadmiernych udziwnień i modyfikacji. Deweloperzy postarali się jednocześnie o usunięcie bądź poprawienie bolączek poprzedniej części. Dzięki temu otrzymaliśmy więcej tego, co w Sniper Elite najważniejsze – skradania i efektownej eliminacji przeciwników z bliskiego i dalekiego dystansu. Z drugiej strony większość zmian jest jedynie kosmetyczna, co powoduje, że łatwo ulec wrażeniu obcowania z odgrzewanym kotletem.
Ostatecznie jednak większość recenzentów uznała, że właśnie tego oczekiwali gracze i oceniła tytuł dosyć wysoko. Serwisy CG Magazine, PlayStation LifeStyle i PlayStation Universe wystawiły grze ocenę 8,5. W pierwszych recenzjach nie brakuje też not na poziomie 80%. Najniżej produkcję ocenił dział technologii brytyjskiego dziennika The Guardian, przyznając tytułowi trzy gwiazdki (na pięć możliwych), co i tak jest dobrym wynikiem.
Wybrane recenzje Sniper Elite 4:
Aktualna średnia pecetowego wydania w serwisie Metacritic wynosi 75 punktów. Poniżej znajdziecie kilka wybranych recenzji.
- GameSpot – 8/10;
- Stevivor – 8/10;
- Game Informer – 7,75/10;
- IGN – 8,3/10;
- The Guardian – 3/5;
- CG Magazine – 8,5/10;
- XGN – 8/10;
- Push Square – 7/10;
- Twinfinite – 4/5;
- The Sixth Axis – 8/10;
- Attack of the Fanboy – 4/5;
- PlayStation LifeStyle – 8,5/10;
- PlayStation Universe – 8,5/10;
- GamesRadar+ – 4/5;
- God is a Geek – 7,5/10;
- We Got This Covered – 4/5.
Oprócz satysfakcjonującej rozgrywki redaktorzy chwalą rozmiar i projekt lokacji. W przeciwieństwie do dość monotonnych pejzaży Afryki, przeniesienie akcji do Włoch pozwoliło na zaprezentowanie wielu mocno zróżnicowanych miejsc – od słonecznych nadmorskich miasteczek po zalesione podnóże Alp. Jednocześnie recenzenci zarzucają grze wtórność, błędy w działaniu AI oraz słabo zarysowaną fabułę. To ostatnie wynika z nieangażującego scenariusza, jak również z błędów i niedociągnięć w prezentacji samej historii.
Podobnie produkcję studia Rebellion Developments ocenił wstępnie na naszym portalu DM. W swoim tekście zwrócił uwagę między innymi na projekt lokacji i dużą swobodę w rozgrywce i w podejściu do celów misji. Jednocześnie podkreślił, że poziom graficzny momentami odstaje od współczesnych standardów, do życzenia pozostawia też funkcjonowanie inteligencji przeciwników. Należy przy tym zaznaczyć, że recenzja nie jest jeszcze ukończona, z uwagi na to, że dopiero jutro ruszą serwery gry wieloosobowej. Deweloperzy przewidują też wypuszczenie premierowej aktualizacji.
Tytuł zadebiutuje jutro, jednocześnie na wszystkich docelowych platformach sprzętowych, którymi są komputery osobiste oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Wersja PC będzie wspierała DirectX 12 i wykorzysta antypiracki system Denuvo. Wymagania sprzętowe wydania pecetowego można znaleźć w tym miejscu.