Recenzje Halo Wars 2 – jest dobrze, ale do ideału trochę brakuje
Jutro na sklepowych półkach wyląduje druga odsłona cyklu Halo Wars, opracowana przez studia 343 Industries i Creative Assembly. Dzisiaj natomiast możemy zapoznać się z pierwszymi ocenami przyznanymi temu tytułowi.
Pierwsza odsłona cyklu Halo Wars doczekała się stosunkowo ciepłego przyjęcia ze strony graczy i recenzentów. Opracowana przez zespół Ensemble Studios produkcja była jedną z nielicznych strategii czasu rzeczywistego, w które z powodzeniem dało się grać na padzie. Jak w tym świetle wypada jej kontynuacja stworzona przez doświadczone studia 343 Industries i Creative Assembly? Pierwsze oceny sugerują, że jest dobrze, ale do ideału wciąż odrobinę brakuje.
Bunkrów nie ma, ale i tak jest... nie najgorzej
Jak dotąd, Halo Wars 2 zbiera noty dobre lub bardzo dobre. Lista pierwszych recenzji prezentuje się następująco:
- Polygon – 8
- GamesRadar+ – 3/5
- Destructoid – 7
- Digital Trends – 3/5
- Hardcore Gamer – 4/5
- Critical Hit – 8.5
- CGMagazine – 8
- EGM – 9
- COGconnected – 95/100
- Gaming Nexus – 9.5
- Guardian – 4/5
- God is a Geek – 9
- Arcade Sushi – 8
- We Got This Covered – 4.5/5
Recenzenci zwracają uwagę na dopracowane, wygodne sterowanie, interesującą opowieść oraz na bogaty wachlarz multiplayerowych wariantów rozgrywki. Wśród tych ostatnich prym wiedzie Blitz, w którym rozgrywka została oparta na talii kart, jakie możemy spożytkować w trakcie zmagań, by przyzywać na pole bitwy kolejne jednostki. Zadaniem, jakie czeka na wykonanie jest przejęcie trzech punktów kontrolnych. Niestety i w tej beczce miodu znalazło się miejsce na łyżkę dziegciu – na ten moment Blitz oferuje bowiem... jedną mapę.
Co zatem poszło nie tak? Same misje nie zapadają szczególnie w pamięć, a mechanika gry stanowi niemal wierną kopię schematu, jaki zaproponowano w „jedynce”, co oczywiście nie oznacza, że jest zła – wręcz przeciwnie, niektórzy uciekają się do stwierdzeń, że zabawa jest „uzależniająca”. Sęk w tym, że, zdaniem wielu, ekipa Creative Assembly mogła nieco bardziej się postarać i zaproponować więcej autorskich rozwiązań. Po lekturze wyżej wymienionych tekstów wnioski nasuwają się same – gracze, którym pierwszy RTS w uniwersum Halo przypadł do gustu, raczej nie będą mieli powodów do narzekań.
Zapowiedziane w sierpniu 2015 roku Halo Wars 2 trafi do sprzedaży 17 lutego. W przeciwieństwie do pierwszej części serii, która zadebiutowała wyłącznie na konsoli Xbox 360, gra zmierza zarówno na komputery osobiste, jak i na Xboksa One. Jej premierze na pecetach będzie towarzyszyć zremasterowane Halo Wars: The Definitive Edition. Oprócz poprawionej grafiki, tytuł zaoferuje szerszy wachlarz opcji sieciowych. To jak, dacie szansę załodze niszczyciela Spirit of Fire?