Ready or Not udowadnia, że rynek PC ma się dobrze, podobnie jak trudne, wymagające gry
Ready or Not zbliża się do sprzedaży na poziomie 10 mln egzemplarzy na samym Steamie, a twórcy szykują ofensywę na Epic Games Store oraz konsole PlayStation i Xbox Series X/S.

Ready or Not to wielki sukces twórców tego realistycznego FPS-a oraz podgatunku taktycznych strzelanek w ogóle. Jak ujawniło studio Void Interactive, do rąk graczy trafiło 9 milionów egzemplarzy tego ciepło przyjętego shootera i gra powoli zbliża się do sprzedaży na poziomie 10 mln kopii (via Julio Rodriguez w serwisie LinkedIn).
Co ważne, ten wynik udało się osiągnąć wyłącznie na pecetach, a dokładniej: na Steamie. Wkrótce Ready or Not trafi także do Epic Games Store oraz na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S wraz z darmową aktualizacją Stories from Los Suenos (via Steam). Ta wprowadzi do gry 4 modele uzbrojenia, dwie „stare, ale nowe” mapy, odświeżony tryb treningu oraz opcję wyboru poziomu trudności. Oraz, rzecz jasna, rozgrywki międzyplatformowe. Premiera: 31 sierpnia 2025 roku.
Przyszłość studia w różowych barwach
Tak wielki sukces nie pozostał bez wpływu na działania zespołu. Prezes Void Interactive poinformował, że obecnie zespół zatrudnia 70 deweloperów (podczas gdy w 2017 roku liczył ledwie kilka osób) i pracuje nad niezapowiedzianymi tytułami.
(Prawie) 10 milionów egzemplarzy to nie wynik na miarę wielkich hitów AAA – ale też Ready or Not nie jest wysokobudżetową produkcją na miarę GTA czy Cyberpunka 2077. Gatunek taktycznych strzelanek to może nie nisza na miarę co bardziej specyficznych symulatorów, ale wciąż nisza: wymagające gry, w których ważna jest ścisła współpraca (nie, Helldivers 2 to nie jest klasyczny tactical shooter).
Dla kontekstu: sprzedaż całej serii Arma w ostatnich 15 latach wynosi 40 milionów sztuk, a trzecia część tego skądinąd popularnego cyklu potrzebowała dekady, by przebić próg 10 milionów zakupionych egzemplarzy (via Marek Spanel w serwisie X). RoN zbliża się do tego wyniku po zaledwie 1,5 roku od premiery na Steamie. Natomiast sprzedaż Squad od 2015 roku (premiera we Wczesnym dostępie Steama) do 2023 r. to ponad 3 mln kopii (do teraz: podobno ponad 5,5 mln egzemplarzy).