autor: Grzegorz Bobrek
Ray Muzyka o serii Mass Effect i dalszych planach BioWare
Nie minęły jeszcze dwa tygodnie od premiery drugiej części Mass Effect, a BioWare już pali się do pracy nad finałem trylogii o Shepardzie. Ray Muzyka w wywiadzie dla serwisu IGN.com podsumował sukces kapitalnej mieszanki gry akcji oraz RPG, a także w delikatnym zarysie przedstawił dalsze plany studia.
Nie minęły jeszcze dwa tygodnie od premiery drugiej części Mass Effect, a BioWare już pali się do pracy nad finałem trylogii o Shepardzie. Ray Muzyka w wywiadzie dla serwisu IGN.com podsumował sukces kapitalnej mieszanki gry akcji oraz RPG, a także w delikatnym zarysie przedstawił dalsze plany studia.
Ray nie krył zadowolenia z bardzo pozytywnego odebrania Mass Effect 2 zarówno przez recenzentów jak i graczy. Przedstawiciel BioWare podkreślił, że uznaje tę produkcję za najlepszą w dotychczasowej historii firmy. Jeszcze kilka miesięcy temu ten subiektywny tytuł należał do Dragon Age: Początek.
Dziennikarz serwisu dotknął problemu „utraconych” licencji. Na pół żartobliwe pytanie o szansach na MDK 3 oraz dalszych losach cyklu Baldur’s Gate, Ray Muzyka skierował go do aktualnych posiadaczy praw do tych tytułów: Interplay oraz Atari. Z tekstu wynika, że częste perturbacje z licencjami – a stąd niemożność kontynuowania starszych, kapitalnych serii, sprowokowało BioWare do postawienia na oryginalne, utworzone od podstaw światy.
Ray Muzyka podkreślił również, ze ostatnie tytuły studia będą wspierane przez długi okres. Aktualnie dwa osobne zespoły pracują nad rozszerzeniami do Dragon Age: Początek oraz Mass Effect 2. Gracze mają w przyszłości otrzymać między innymi liczne dodatki oraz samodzielne produkty osadzone w tych światach.
Na koniec, przedstawiciel BioWare zapewnił o kolejnych ulepszeniach w nadchodzących produkcjach studia. Muzyka stwierdził, że formuła zaprezentowana w Mass Effect 2 nie pozostanie w miejscu i nadal będzie rozwijana. Sukces dotychczasowych odsłon daje również ogromne szanse na kolejne tytuły w tym uniwersum, nawet po zakończeniu trylogii Sheparda.
Pełna wersja wywiadu dostępna jest pod tym adresem. W niej między innymi o moralnych wyborach w grach BioWare oraz o szansach na homoseksualne związki męskiej wersji Sheparda.