autor: Bartosz Woldański
Raven’s Cry pojawi się w maju 2014 roku
Produkcja studia Reality Pump zalicza obsuwę i ukaże się pod koniec pierwszej połowy 2014 roku. Przełożenie premiery na późniejszy termin wiąże się najprawdopodobniej ze zmianą producenta, o której dowiedzieliśmy się w sierpniu bieżącego roku. Na osłodę udostępniono zestaw nowych obrazków.
Raven’s Cry pierwotnie powstawało w fińskim zespole deweloperskim znanym pod nazwą Octane Games. Jednakże wydawca gry, firma TopWare Interactive, niezadowolony z postępów postanowił przekazać w tym roku produkt polskiemu studiu Reality Pump, które zasłynęło takimi tytułami, jak seria Earth czy Two Worlds. Z ostatnich planów wynikało, że w Raven’s Cry mieliśmy zagrać jeszcze w tym roku, ale nic z tego – abordażu w świecie gry dokonamy najwcześniej 7 maja 2014 roku. Miejmy nadzieję, że to ostateczna data.
Mimo że prace nad projektem ogłoszono już w 2011 roku, to do tej pory informacje były udzielane niezbyt regularnie i w skromnych dawkach. Prawie pół roku temu dowiedzieliśmy się, że wydawca zmienił pierwotnie założenia i zlecił Reality Pump opracowanie otwartej struktury świata i uzupełnienie gry o nowe, bliżej niesprecyzowane elementy mające uatrakcyjnić rozgrywkę. Poza tym mroczny klimat czy zarys historii nie ulegną żadnym zmianom – TopWare Interactive nadal celuje w dojrzałą opowieść o Christoperze Ravenie, postaci, którą prześladują własne demony i która zrobi wszystko, by dokonać zemsty za śmierć bliskich. Twórcy postawili sobie za cel przedstawienie autorskiej wizji Karaibów i piratów. Wizji, jak podaje Tadeusz Zuber, kierownik projektu, „dalekiej od idealistycznego obrazu”.
Raven’s Cry ma być grą akcji z elementami charakterystycznymi dla gatunku cRPG, takimi jak rozwój postaci czy możliwość ulepszania statku. Docelowymi platformami sprzętowymi są konsole PlayStation 3 i Xbox 360 oraz komputery osobiste.