Rasy niegrywalne
Star Wars: The Old Republic oferuje szeroki wybór grywalnych ras. Stanowią one jednak jedynie małą część zamieszkujących Galaktykę rozumnych gatunków.

Świat Star Wars: The Old Republic zamieszkuje wiele ras rozumnych, ale tylko garstka z nich jest grywalna. Pozostałe spotkamy jako postacie niezależne lub kompanów, których włączymy do załogi naszego statku.
Podczas przemierzania Galaktyki możecie natknąć się na m.in. następujące rasy:
Gormakowie

Gormakowie to rasa wywodząca się z planety Voss. Przedstawiciele tego gatunku posiadają naturalny talent inżynierski, który pozwala im z łatwością zrozumieć zasady działania obcej technologii. Gormakowie darzą nienawiścią Vossów, czyli drugą rasę zamieszkującą ich planetę, choć nikt nie jest już w stanie dokładnie wskazać źródeł tego konfliktu.
Trandoshanie

Trandoshanie to rasa dwunożnych istot przypominających gady, które znane są z gwałtownego charakteru, okrucieństwa i zamiłowania do przemocy. Cechy te jednocześnie czynią z nich doskonałych wojowników. Przedstawicielem tej rasy jest Qyzen-Fess, czyli jeden z kompanów dla Negocjatora Jedi.
Kel Dorowie

Kel Dorowie to humanoidalna rasa, której ojczyzną jest planeta Dorin. Jedną z charakterystycznych cech tego gatunku jest niezwykła wytrzymałość, pozwalająca im nawet przeżyć przez pewien czas w próżni kosmicznej. Tlen, azot i dwutlenek węgla są dla tej rasy trujące, dlatego aby przeżyć w miejscach o atmosferze zawierającej te substancje muszą nosić specjalne maski.
Togrutanie

Togrutanie wywodzą się z planety Shili, choć zamieszkują też wiele innych światów. Ich cechą charakterystyczną są montrale, czyli puste w środku rogi umożliwiające pasywną echolokację. Przedstawicielem tej rasy jest Ashara Zavros, jedna z kompanek dla Inkwizytora Sith.
Kalamarianie

Kalamarianie to słynąca ze swojej szlachetności i pokojowego nastawienia rasa wywodząca się z planety Kalamar. Gatunek ten preferuje przebywanie w wodzie, choć bez problemu potrafi też oddychać tlenem atmosferycznym. Przedstawicielem tej rasy jest Guss Tuno, czyli jeden z kompanów dla Przemytnika.
Dashadowie

Dashadowie to wysokie, gadopodobne istoty z planety Urkupp. Gatunek ten słynie ze swojej naturalnej odporności na Moc. Przedstawicielem tej rasy jest Khem Val, czyli jeden z kompanów dla Inkwizytora Sith.
Ithorianie

Ithorianie to pokojowo nastawiona rasa pochodząca z pokrytej dżunglą planety Itho. Istoty te są wierne ideom Republiki, takim jak demokracja czy sprawiedliwość.
Talzowie

Talzowie to wywodzące się z mroźnej planety Alzoc III wysokie i pokryte gęstym futrem stworzenia o dwóch parach oczu. Przedstawicielem tej rasy jest Broonmark, czyli jeden z kompanów dla Wojownika Sith.
Granowie

Granowie wywodzą się z planety Kinyen, choć ich kolonie można znaleźć w wielu innych miejscach Galaktyki. Istoty z tej rasy są łatwo rozpoznawalne po umieszczonych na wyrostkach czarnych oczach, które przystosowane są do widzenia w podczerwieni.
Houkowie

Houkowie to rasa pochodząca z planety Lijuter. Istoty te charakteryzuje potężna i mocno umięśniona sylwetka, czyniąca je jednym z najsilniejszych gatunków w Galaktyce. Przedstawicielem tej rasy jest Skadge, jeden z kompanów dla Łowcy Nagród.
Huttowie

Huttowie to potężne brzuchonogie istoty z wyglądu przypominające ślimaki. Ich rodzimą planetą jest Nal Hutta. Uważają się za najinteligentniejszą rasę w Galaktyce. Są doskonałymi manipulatorami, dlatego często zostają politykami lub szefami organizacji przestępczych. Huttowie są w znaczącym stopniu odporni na Moc.
Catharańczycy

Catharańczycy to kotowate humanoidy z planety Cathar, znane ze swojej lojalności i pasji. Przedstawicielem tej rasy jest Aric Jorgan, czyli jeden z kompanów dla Żołnierza.
Kaleeshanie

Kaleeshanie to humanoidalna gadopodobna rasa wywodząca się z planety Kalee. Cechami charakterystycznymi tego gatunku są wyrastające z żuchwy kły oraz dłonie z czterema palcami zakończonymi szponami. Ruszając do boju Kaleeshanie zakładają maski wykonane z kości zwierząt i pomalowane krwią. Przedstawicielem tej rasy jest Xalek, czyli jeden z kompanów dla Inkwizytora Sith.
Chagrianie

Chagrianie to humanoidalna, ziemnowodna rasa wywodząca się z planety Champala. Istoty te łatwo rozpoznać po niebieskiej skórze i znajdujących się po obu stronach głowy rogach. Męscy przedstawiciele tej rasy mają też dodatkową, zwróconą ku górze parę rogów, które dawniej służyły do walk o samice. Natomiast Chagrianki w tym miejscu posiadają długi grzebień zaczynający się u czubka głowy i kończący się u podstawy szyi. Przedstawicielem tej rasy jest Sierżant Rusk, czyli jeden z kompanów dla Rycerza Jedi.
Gandowie

Gandowie to wywodzące się z planety Gand niskie, krępe istoty o ciałach pokrytych twardym egzoszkieletem. Przedstawicielem tej rasy jest Yuun, czyli jeden z kompanów dla Żołnierza.
Gamorreanie

Gamorreanie to świniopodobna rasa, której rodzimą planetą jest Gamorr. Istoty te charakteryzują się niską inteligencją, dużą brutalnością i sporą siłą, co czyni je idealnymi strażnikami i osiłkami w organizacjach przestępczych.
Weequayowie

Weequayowie to człekokształtna rasa wywodząca się z planety Sriluur. Jej cechą charakterystyczną jest pomarszczona, sucha i chropowata skóra. Przedstawicielem tej rasy jest Tanno Vik, czyli jeden z kompanów dla Żołnierza.
Devaronianie

Devaronianie to humanoidalne istoty pochodzące z planety Devaron. Cechuje je olbrzymia ciekawość i pęd do odkrywania nieznanego. To dlatego jako jedna z pierwszych ras opanowali technologię podróży międzygwiezdnych. Przedstawicielem tego gatunku jest Gault Rennow, czyli jeden z kompanów dla Łowcy Nagród.
Wookiee

Wookiee to rasa wywodząca się z planety Kashyyyk. To dwumetrowe, pokryte sierścią humanoidalne istoty, mające ostre, chowane pazury, przystosowane do szybkiego poruszania się po drzewach. Przedstawicielem tej rasy jest Bowdaar, czyli jeden z kompanów dla Przemytnika.
Jawowie

Jawowie to rasa niskich (około 1 metra wzrostu) istot z planety Tatooine. Gatunek ten można łatwo rozpoznać po świecących się na pomarańczowo lub żółto oczach i piskliwym głosie.
Vossowie

Vossowie to jedna z dwóch ras zamieszkujących planetę Voss. Przez tysiąclecia prowadzili wojny przeciw Gormakom. Wśród Vossów największym szacunkiem cieszą się potrafiący przewidywać przyszłość mistycy.