autor: Bartosz Świątek
Rainbow Six Siege z nowym zespołem deweloperów
Koncern Ubisoft poinformował, że rozwojem strzelanki Rainbow Six: Siege zajmie się nowy zespół deweloperski, któremu będzie przewodził reżyser gry, Leroy Athanassoff. Część oryginalnych twórców - m.in. Xavier Marquis oraz Alexandre Remy - będzie teraz pracowała nowymi projektami w ramach francuskiej firmy.
Firma Ubisoft poinformowała, że strzelanka Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege będzie rozwijana przez nowy zespół deweloperski, pod przywództwem reżysera gry, Leroya Athanassoffa. Część oryginalnych twórców produkcji - w tym dyrektor kreatywny Xavier Marquis oraz dyrektor marki Alexandre Remy - zajmie się kolejnymi projektami francuskiego koncernu. O zmianie poinformowano w filmie zamieszczonym na kanale Ubisoftu na platformie YouTube.
Xavier Marquis, Alexandre Remy i kilku innych członków głównego zespołu opuszcza Rainbow Six Siege, aby realizować inne projekty w ramach Ubisoft. W ciągu ostatnich kilku miesięcy pracowali z weteranami zespołu produkcyjnego, takimi jak reżyser gry Leroy Athanassoff, aby umożliwić im kontynuowanie wizji, którą mieli od pierwszego dnia - poinformował menadżer społeczności Craig Robinson.
Zdaniem Xaviera Marquisa gra jest teraz większa i lepsza niż kiedykolwiek wcześniej, m.in. dzięki temu, że jest rozwijana we współpracy ze społecznością.
Gra jest teraz większa i lepsza i nie wynika to tylko z naszej wizji. Był czas, kiedy ten tytuł wiele od nas wymagał, przy genezie, na początku. Ale teraz gra ma dodatkowy element. To swoista sfera, współtworzona przez produkcję i skupioną wokół niej społeczność. To (rozwój gry - przyp. red.) wychodzi poza to, co dodają twórcy i musimy dziś przygotować nowych deweloperów, ludzi, zespoły, by mogły ten fakt wykorzystać - mówi dyrektor kreatywny.
Z kolei Alexandre Remy zapewnia, że Rainbow Six: Siege będzie znajdowało się w najlepszych możliwych rękach.
Mamy wrażenie, że przekazujemy tym ludziom swoje dziedzictwo. Nie mogliśmy liczyć na lepszy rozwój wydarzeń. Myślę, że to jest świetne i nie mogę się doczekać, aby móc spojrzeć na Rainbow Six: Siege wyłącznie oczami fana - powiedział dyrektor marki.
Leroy Athanassoff chce, by rozwój Rainbow Six: Siege w przyszłości skupiał się na dodawaniu zawartości, która będzie wpływała na całą społeczność gry.
Patrząc na doświadczenia graczy, musimy przestać myśleć o ekskluzywnych funkcjach, a zamiast tego zacząć wdrażać funkcje integrujące. Chodzi mi o to, że powinniśmy dostarczać treści, które będą miały wpływ na każdego gracza i całą społeczność - przekonuje deweloper.
Przypominamy, że gra Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege zadebiutowała w grudniu 2015 roku na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Przez ostatnie cztery lata produkcja była bardzo intensywnie rozwijana - trafiło do niej wielu nowych bohaterów i map. Przebudowano także liczne istniejące lokacje i wprowadzono sporo usprawnień w rozgrywce. Tytuł cieszy się olbrzymią popularnością - według ostatnich danych przyciągnął już przeszło 50 mln graczy.
- Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege - strona oficjalna
- Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege - poradnik
- Recenzja gry Tom Clancy's Rainbow Six: Siege - Counter-Strike na sterydach