Quantic Dream chwali się sprzedażą Detroit: Become Human i odnosi do opóźnienia Star Wars: Eclipse
Studio Quantic Dream pochwaliło się, że Detroit: Become Human rozeszło się już w przeszło 6,5 miliona egzemplarzy. Ponadto francuska ekipa podała, że pracuje, że pracuje nad aż trzema projektami i odniosła się do doniesień dotyczących przesunięcia premiery Star Wars: Eclipse.
Studio Quantic Dream już jakiś czas temu odtrąbiło, że Detroit: Become Human to ich najlepiej sprzedająca się gra. Wówczas była mowa o 6 milionach sprzedanych kopii.
Detroit: Become Human śrubuje rekord Quantic Dream
Mimo przeszło czterech lat na karku ten interaktywny thriller science fiction obracający się wokół tematu napięć między ludźmi a androidami w niedalekiej przyszłości, wciąż rozchodzi się całkiem nieźle. Francuskie studio poinformowało, że do graczy trafiło już ponad 6,5 miliona kopii tytułu.
Liczba ta obejmuje sprzedaż na PC oraz konsolach PlayStation. Quantic Dream podzieliło się jednak jeszcze jednym konkretnym i całkiem interesującym wynikiem. Otóż tylko na Steamie w 2021 roku Detroit: Become Human przekroczyło próg miliona sprzedanych egzemplarzy.
Zadowalające rezultaty Detroit: Become Human były jednym z czynników, dzięki którym studiu Quantic Dream udało się w ubiegłym roku przekroczyć oczekiwania finansowe, zwłaszcza w kontekście – jak zostało to ujęte – „kryzysu sanitarnego”. W efekcie Francuzom trzeci rok z rzędu udało się osiągnąć rekordowy zysk (5,8 mln euro, z czego trzeba jeszcze zapłacić podatek).
Kwestia opóźnienia Star Wars: Eclipse
Oprócz tego w swoim komunikacie ekipa Quantic Dream podała, że pracuje obecnie nad trzema produkcjami. Wszystkie z nich opuściły już fazę prototypu oraz preprodukcji i wkroczyły w „nowy etap tworzenia”.
Jedną z tych gier jest rzecz jasna Star Wars: Eclipse, czyli zapowiedziana w grudniu ubiegłego roku kolejna produkcja z uniwersum Gwiezdnych wojen. Jakiś czas temu świat obiegły doniesienia o problemach z opracowywaniem tego tytułu i opóźnieniu jego premiery. Przedstawiciele Quantic Dream odnieśli się do tych rewelacji w mailu wysłanym serwisowi GamesRadar+:
Star Wars: Eclipse nie zostało opóźnione, ponieważ Quantic Dream nigdy nie ogłosiło ani nie obiecało żadnej daty premiery tego tytułu.
Co z rzekomymi brakami w zatrudnieniu i nadnaturalną liczbą ogłoszeń o pracę? Do tego również odniósł się komentarz w mailu.
Rekrutacja pozostaje aktywna, ponieważ trwają prace nad Star Wars Eclipse, wydawaniem produkcji innych studiów [m.in. Red Thread Games and Parallel Studio – przyp.red.] i niezapowiedzianymi projektami.
Dwa pozostałe projekty
Mamy zatem Star Wars: Eclipse, lecz co z pozostałymi dwoma projektami? Jednym z nich jest najpewniej humorystyczna produkcja AAA osadzona w uniwersum fantasy, oparta na demie technologicznym The Dark Sorcerer z 2013 roku.
Natomiast niewykluczone, że drugim projektem jest jakiś tytuł mobilny. Mogą na to wskazywać oferty pracy opublikowane przez Quantic Dream. Jak podaje serwis TweakTown, siedem z nich dotyczy różnych ról przy produkcji pozycji przeznaczonej na urządzenia przenośne z elementami społecznościowymi.
Istnieje spore prawdopodobieństwo, że gra ta, jak wiele produktów przeznaczonych na urządzenia mobilne, będzie posiadała mikropłatności. Jedno z ogłoszeń o pracę, znajdujące się w tym miejscu, wspomina o tym aspekcie.
Jako starszy projektant ekonomii gry będziesz odpowiedzialny za wszystkie aspekty modelu ekonomicznego gry. Zaprojektujesz wirtualne produkty oferowane przez grę i ustalisz wskaźniki, które pozwolą Ci zmierzyć opinie konsumentów na temat tych przedmioty podczas testów z użytkownikami i po premierze.
Korzystając z tych danych, będziesz oferował kierownictwu zespołu rekomendacje w celu dostosowania czynników zachęcających do zakupu i cen, aby zapewnić dobre wyniki finansowe gry.
Jak jednak będzie w istocie? Na wszelkie szczegóły musimy poczekać do oficjalnych zapowiedzi.