Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 maja 2018, 15:39

autor: Krzysztof Sobiepan

PUBG – wydarzenie War na Miramarze i wprowadzenie patcha #12 na PC

W PUBG robi się całkiem gorąco. Autorzy serwują nam „podkręcony” czasowy tryb War, a niedawno zapowiadana fala zmian wchodzi na oficjalne serwery tytułu. W nowościach znaleźć można m.in. kolejną broń i przerobione mody. Twórcy delikatnie pytają się też, czy fanom podoba się kierunek zmian.

W trakcie majówki deweloperzy Playerunknown's Battlegrounds wydają się włączać piąty bieg i prawie jednocześnie prezentują kolejny tryb czasowy oraz wypuszczają na zwykłe serwery długo testowaną aktualizację #12. Co nowego słychać w Event Mode i jakie zmiany zaszły przed ostateczną implementacją najnowszej łatki? Sprawdźcie sami.

War Mode: Desert Knights

Zacznijmy może od niezłej niespodzianki. Rozchwytywany swego czasu tryb War powraca w wielkim stylu. Jeśli parę tygodni temu nie nagraliście się w przypominający TDM tryb specjalny, to teraz macie drugą szansę. Tym razem jednak rządni killów gracze spadają na słoneczny Miramar. Potyczki potrwać zaś mają do 7 maja, do godziny 4:00 czasu polskiego.

Ciężko przeżyć, gdy każdy ma wybajerowaną pukawkę. - PUBG – wydarzenie War na Miramarze i wprowadzenie patcha #12 na PC - wiadomość - 2018-05-04
Ciężko przeżyć, gdy każdy ma wybajerowaną pukawkę.

Główne zasady nie zmieniły się znacznie, ale też nie pozostały identycznie. Do zwycięskiej liczby 200 punktów tym razem ściga się aż 10 zespołów po 5 graczy (wcześniej 3x10 członków). Punkty otrzymuje się za zabicie przeciwnika i podniesienie kompana, a traci się za ogień sojuszniczy. Tym razem jakość wyposażenia jest dużo lepsza, bo zawodnicy spadają do statycznego koła ubrani w pancerze i hełmy trzeciego poziomu, dzierżąc broń dostępną zwykle jedynie w zrzutach zaopatrzenia (AWM, M24, Mk14, M249, Groza, AUG). Respawny odbywają się w falach co 40 sekund, a limit jednej rundy to 15 minut.

Dobrze widzieć, że PUBG Corp. jest jednak świadomy potencjału War Mode i być może z czasem pójdzie za głosem własnej społeczności, czyniąc go permanentną opcją w menu głównym.

Łatka #12 na serwerach gry i balans broni

Niedawno pisaliśmy o tajfunie nowości, jaki przynosi ze sobą jedna z najbardziej rewolucyjnych łatek od premiery gry, oznaczona numerem #12. Zmiany weszły w życie na zwykłych serwerach gry dopiero wczoraj, ale przy okazji twórcy po raz wtóry przerobili parę zapowiadanych aktualizacji, które zostały już wybadane przez hulających na serwerze testowym członków społeczności. Prawdę mówiąc, obserwowanie wielokrotnie (i nieco chaotycznie) aktualizowanych notatek i testów społeczności jest dość ciężkim zadaniem, dlatego najlepiej wyczuć różnice rozgrywając parę meczów. Przyjrzymy się jednak największym z nich.

Zmiany, zmiany… - PUBG – wydarzenie War na Miramarze i wprowadzenie patcha #12 na PC - wiadomość - 2018-05-04
Zmiany, zmiany…

Jeśli bawiliście się podczas testów nowymi chwytami przednimi, to najnowsza aktualizacja najpewniej Was zaskoczy. Po narzekaniach społeczności na bezużyteczność niektórych dodatków, chwyty zostały na powrót zmienione i to dość znacząco (dane zebrane przez redditowca bizzfarts). Wedle dodatkowych testów przeprowadzonych przez youtubera WackyJacky101, chwyt kątowy w ogóle nie wpływa teraz na odrzut pionowy (z ogólnym marginalnym wpływem na zachowanie karabinu), a chwyt pionowy jedynie w niewielki sposób wpływa na redukcję pionowych odskoków broni. Stabilizator kciuka wydaje się praktycznie nie zmieniać wzoru odrzutu karabinków (zapewnia za odrobinę szybsze „złożenie się” do celowania z broni), a półchwyt nadal jest najlepszym dodatkiem do kontrolowania ciągłego ognia. Lekki chwyt jest zaś prawie totalnie nieprzydatny i zwiększa bazowy odrzut pionowy broni bez zauważalnych ulepszeń na innych frontach.

Duże zmiany w balansie zaszły też w każdym typie broni. Fanowskie testy dopiero się zaczynają, ale AKM wydaje się być znacząco łatwiejszy w obsłudze. Wiele karabinów szturmowych zostało osłabionych, podczas gdy rosyjski klasyk pozostał praktycznie taki sam, co niektórzy określają jako ukryte wzmocnienie tej broni. Wszyscy mogą też sprawdzać kolejny dodatek do arsenału – SLR – czyli nowiutką samopowtarzalną broń wyborową na pociski 7,62mm.

PUBG Corp. ciągnie też fanów za języki. - PUBG – wydarzenie War na Miramarze i wprowadzenie patcha #12 na PC - wiadomość - 2018-05-04
PUBG Corp. ciągnie też fanów za języki.

Zmiany prezentowane w patchu #12 są na tyle duże, że najwyraźniej sami twórcy nie są ich pewni. Proponują bowiem, by gracze wypełnili specjalną ankietę, w której pytają się o różne aspekty zadowolenia ze stanu arsenału po aktualizacji. Z poszczególnych pytań wynika, że Koreańczycy nie są pewni decyzji dotyczących broni używanych w CQB, w szczególności PM-ów oraz chcą się podpytać, co zawodnicy myślą o kompleksowych zmianach karabinów szturmowych. Jeśli weźmiecie udział w badaniu, znajdziecie się też w puli losowania dwóch darmowych kluczy do skrzynek.

Najnowsza łatka zdecydowanie postawiła skamieniałą metagrę PUBG-a do góry nogami. Jest to dobra odmiana dla gry, która wedle twórców ma przecież ciągle ewoluować i zmieniać się na lepsze. Miejmy nadzieję, że autorzy wyciągną też jednak wnioski ze zbieranych informacji zwrotnych. Niemniej jednak, parę następnych tygodni będzie dość interesujące.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Playerunknown’s Battlegrounds
  2. PUBG – poradnik do gry
  3. Recenzja gry Playerunknown’s Battlegrounds