Wiele gier może pozazdrościć PUBG, najnowsze wyniki robią wrażenie
Po 6 latach od premiery PUBG we wczesnym dostępie ujawniono kilka ciekawych liczb, obrazujących dokonania tego strzelankowego hitu. Produkcja odniosła ogromny sukces.
Debiut PUBG był jednym z ważniejszych wydarzeń w świecie sieciowych FPS-ów. Gra okazała się strzałem w dziesiątkę, podjęła walkę o klienta najpopularniejszymi wówczas strzelankami sieciowymi i stała się sprzedażowym hitem.
W szóstą rocznicę od udostępnienia PUBG w ramach wczesnego dostępu przedstawiono dane statystyczne, podsumowujące osiągnięcia tytułu.
6 lat na jednej infografice
PUBG w ciągu 6 lat sprzedało się łącznie w liczbie 75 mln sztuk na konsolach i PC. Gra była dystrybuowana w 242 krajach i łącznie zagrało w nią aż 150,7 mln osób. Silną pozycję produkcji potwierdza również szczytowa liczba grających. Maksymalnie w PUBG na Steamie bawiło się 3,25 miliona graczy jednocześnie, co jest najlepszym wynikiem w historii tej platformy.
Jedna z gwiazd branży
Trzeba wspomnieć o jeszcze jednym sukcesie PUBG, którego nie da się zmierzyć policzalną skalą. Mowa tu o wpływie na rynek. Zarówno omawiany tytuł, jak i Fortnite, rozpromowały wśród graczy tryb battle royale. W efekcie obie gry zrewolucjonizowały rynek FPS-ów, zmuszając niejako konkurencję do podjęcia walki w tym segmencie. W ten sposób narodziło się chociażby Warzone.
PUBG – co to za gra
To sieciowy FPS wydany 23 marca 2017 roku na Steamie w ramach wczesnego dostępu. Pełna wersja ukazała się 20 grudnia 2017 roku na PC, 4 września 2018 r. na Xbox One i 7 grudnia 2018 r. na PlayStation 4. Tytuł bazuje na rozgrywce battle royale. Gracze trafiają na dużą mapę, walczą ze sobą, a wygrywa ten, który przeżyje najdłużej. PUBG funkcjonuje wyłącznie jako tytuł multiplayer. Istnieje również mobilna wersja tytułu - PUBG Mobile - pozwalająca na rozgrywkę w takiej samej formie choćby na smartfonach.