Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 kwietnia 2005, 08:04

Psychonauts w sklepach

Studio Double Fine Productions doczekało się premiery swojej debiutanckiej gry o nazwie Psychonauts. Program w wersji na PeCety oraz konsolę Xbox trafił wczoraj do amerykańskich sklepów. Użytkownicy platformy PlayStation 2 na razie muszą uzbroić się w cierpliwość.

Studio Double Fine Productions doczekało się premiery swojej debiutanckiej gry o nazwie Psychonauts. Program w wersji na PeCety oraz konsolę Xbox trafił wczoraj do amerykańskich sklepów. Użytkownicy platformy PlayStation 2 na razie muszą uzbroić się w cierpliwość.

W Psychonauts gracz wciela się w postać chłopca o imieniu Rasputin (w skrócie Raz), który obdarzony został paranormalnymi zdolnościami. Młodzieniec marzy o tym, aby w przyszłości dołączyć do elitarnego oddziału Psychonauts, który odpowiada za utrzymywanie porządku na świecie. Rasputin po ucieczce z domu zakrada się do obozu szkoleniowego stworzonego z myślą o tych osobach, które cechują się zbliżonymi możliwościami. Główny bohater bardzo szybko zdobywa nowych przyjaciół, z czasem jednak odkrywa, iż w obozie dzieje się coś niepokojącego. Pozostali kadeci znikają w tajemniczych okolicznościach...

Psychonauts w sklepach - ilustracja #1

Zabawa przebiega w dość nietypowy sposób a to dlatego, że główny bohater może zaglądać do umysłów innych osób. Czeka tu na niego zupełnie nowy świat - nieznany i wyjątkowo niebezpieczny. Raz musi staczać pojedynki z dziwnymi monstrami, a kolejne odkrycia przybliżają go do ustalenia sprawcy tajemniczych zniknięć. Główny bohater sukcesywnie rozwija również swoje zdolności, z czasem otrzymuje dostęp do nowych trików, dzięki którym może posunąć fabułę do przodu. Wśród dostępnych mocy nie zabrakło telekinezy, lewitacji czy też niewidzialności.

Więcej informacji na temat Psychonauts znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej