Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 sierpnia 2008, 12:49

autor: Filip Grabski

Przyszłość Scarface 2 pod znakiem zapytania

Na światło dzienne wychodzi kolejna konsekwencja połączenia gigantów – Activision i Vivendi. Wygląda na to, że prawa do stworzenia drugiej części gry Scarface: The World is Yours nie były wystarczająco dobre dla Activision Blizzard.

Na światło dzienne wychodzi kolejna konsekwencja połączenia gigantów – Activision i Vivendi. Wygląda na to, że prawa do stworzenia drugiej części gry Scarface: The World is Yours nie były wystarczająco dobre dla Activision Blizzard.

Na rynku jest kilka gier bazujących na klasycznych filmach z lat 70-tych i 80-tych. Niedawno zapowiadano sequel Ojca Chrzestnego, gra z Brudnym Harrym jest podobno wciąż produkowana (mimo zeszłorocznych zawirowań), więc cóż złego w stworzeniu drugiej części Scarface, która to gra sprzedała się w 2,5 milionach egzemplarzy na całym świecie?

Przyszłość Scarface 2 pod znakiem zapytania  - ilustracja #1

Twórca bloga Cut Scene przypomina, że jakiś czas temu wysoki pracownik Vivendi informował go o fakcie tworzenia Scarface 2. Gra była robiona (razem z trzema innymi tytułami – m.in. Prototype) przez twórców oryginału – studio Radical. Kilka dni temu jednak autor bloga uzyskał informację, iż Radical został poddany restrukturyzacji (czyt. zwolniono 100 pracowników), a na deskach projektowych pozostały tylko dwie gry – wspomniany Prototype oraz Crash Bandicoot. Jest to oczywiście powiązane z faktem, że nowy Scarface nie znalazł się na krótkiej liście gier zaadoptowanych przez Activision. Ponadto prawa do gry wróciły do wytwórni Universal, a więc możemy na razie zapomnieć o Scarface 2.

Czy wytwórnia będzie szukać innego studia do stworzenia tej gry, czy też może sama zajmą się produkcją (wzorem zapowiedzianego Wanted) – tego niestety nie wiadomo.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej