Przyszłość PlayStation to „wszechobecne” gry. Sony szykuje ekspansję na PC i urządzenia mobilne
Kenichiro Yoshida uważa, że gry wideo będą „wszechobecne”, dlatego też szef Sony zapowiada ekspansję na PC, urządzenia mobilne i chmurę.
Kenichiro Yoshida pokrótce zdradził plany rozwoju marki PlayStation i podjął temat przyszłości branży gier. Prezes Sony twierdzi, że gry będą stawać się „wszechobecne”, pozwalając na zabawę w dowolnym miejscu z „komputerami” – czy to w formie konsol, czy na PC i urządzeniach mobilnych, czy też poprzez granie w chmurze (via Zuby_Tech w serwisie X). Niemniej PlayStation pozostanie głównym produktem Sony Interactive Entertainment.
To [przyszłość gier – przyp. red.] będzie wszechobecne. Gdzie tylko będą komputery, użytkownicy będą mogli płynnie grać w swoje ulubione gry. PlayStation nadal będzie naszym głównym produktem, [ale] rozszerzymy nasz katalog gier na PC, urządzenia mobilne i chmurę.
Można by sądzić, że oznacza to także inwestycje Sony w subskrypcje gier. Jednakże Yoshida, choć docenia pomysł wypromowany przez Game Passa Microsoftu, uważa, że nie jest to idealne rozwiązanie dla wszystkich graczy.
Jego zdaniem wiele osób raczej gra w jeden tytuł naraz, tak więc szwedzki stół oferowany w subskrypcjach (porównany przez Japończyka do restauracji typu „all you can eat”) nie będzie tak atrakcyjny dla tych graczy jak streaming. Dlatego Sony woli oferować model „hybrydowy” w ramach PlayStation Network, mieszając subskrypcję z zawartością opłacaną w tradycyjny sposób.
W wywiadzie padło też pytanie o przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft, ale prezes Sony ograniczył się dp wspomnienia o potrzebie zdrowej konkurencji na rynku gier i zapewnienia, że PlayStation dołoży starań, by dostarczać swoim fanom „najlepsze gry z najlepszymi opcjami”.
Yoshida wtórował też prezesowi CD Projektu: narzędzia oparte na sztucznej inteligencji nie mogą zastąpić pracy ludzi, a jedynie powinny usprawnić proces produkcyjny, pozwalając twórcom skupić się na „kreatywności”.