autor: Maciej Myrcha
Przyszłość Hellgate: London w rękach HanbitSoft
Przedstawiciele koreańskiej firmy dewelopersko wydawniczej potwierdzili oficjalnie, iż w ich posiadaniu znajdują się prawa do Hellgate: London oraz Mythos – projektów nieistniejącego już Flagship Studios. Przypomnijmy, iż spekulacje dotyczące przyszłości gier studia założonego m.in. przez Billa Ropera (były pracownik Blizzard North), krążyły po sieci już od pewnego czasu.
Przedstawiciele koreańskiej firmy dewelopersko wydawniczej potwierdzili oficjalnie, iż w ich posiadaniu znajdują się prawa do Hellgate: London oraz Mythos – projektów nieistniejącego już Flagship Studios. Przypomnijmy, iż spekulacje dotyczące przyszłości gier studia założonego m.in. przez Billa Ropera (były pracownik Blizzard North), krążyły po sieci już od pewnego czasu.
Podczas gdy w Europie Hellgate: London radził sobie gorzej niż źle – ostatnio firma Namco Bandai, odpowiedzialna za obsługę gry na Starym Kontynencie poinformowała o spodziewanym zamknięciu jej serwerów, w Korei produkt Flagship Studios trafił na podatny grunt. Co więcej, jak się okazuje został tak ciepło przyjęty przez tamtejszych graczy, że HanbitSoft planuje niedługo wydanie rozszerzenia Hellgate: London.
Potwierdziły się także plotki dotyczące powstania nowego zespołu mającego zajmować się odziedziczonymi po Flagship Studios projektami. Operująca również w Korei firma T3 Entertainment, posiadająca pakiet kontrolny HanbitSoftu, poinformowała właśnie o utworzeniu studia deweloperskiego złożonego z byłych twórców Hellgate: London oraz Blizzarda. Studio, które prawdopodobnie nosić będzie nazwę Redbana U.S. Corporation, a za swoją siedzibę obrało San Francisco, kontynuować będzie prace przerwane przez Flagship Studios.
O wspomnianym już wcześniej rozszerzeniu jak na razie nie wiadomo zbyt wiele – poinformowano jedynie, iż objętościowo będzie znacznie większe niż patch The Abyss Chronicles oraz udostępnione zostanie do pobrania z oficjalnej strony gry. Natomiast osoby zainteresowane losami Billa Ropera spieszymy poinformować, że znalazł on zatrudnienie na stanowisku dyrektora projektów Cryptic Studios, gdzie pod jego pieczę oddano Champions Online.