Koniec europejskiej wersji gry Mythos
Mamy złe wieści dla fanów Mythosa. Na oficjalnym forum właśnie pojawiła się informacja, że za tydzień zostanie zamknięta europejska wersja gry.
W kwietniu tego roku wystartowała europejska wersja Mythosa. Niestety, pomimo całkiem udanej premiery, grze ostatecznie nie udało się zdobyć wystarczającej popularności i w rezultacie firma Frogster podjęła decyzję o zamknięciu serwerów. Nastąpi to 27 października tego roku, więc chcącym wypróbować ten tytuł pozostał jeszcze tylko tydzień.
Frogster zamierza pożegnać grę z klasą i dlatego na ostatnie siedem dni Mythosa szykowanych jest sporo atrakcji. Gracze, którym brakuje w ekwipunku przedmiotów kluczowych do wypełniania konkretnych zadań będą mogli je uzyskać prosząc o to na forum. Ponadto rozdanych zostanie wiele magicznych obiektów do wykorzystania w walce z ostatnią inwazją potworów.
Szykowane są też różnorodne eventy. Pierwszy z nich ruszy dzisiaj o godzinie 14:00 czasu polskiego. Natomiast ostatni będzie miał formę hucznego przyjęcia pożegnalnego i rozpocznie się w środę 26 października o 16:00. Następnego dnia w południe zamknięte zostaną serwery, a dwadzieścia cztery godziny później ten sam los spotka oficjalne forum.
Użytkownicy, którzy byli aktywni w grze w ostatnich trzech miesiącach, otrzymają kupony do wykorzystania w Runes of Magic. Ponadto rozdanych zostanie sporo kluczy do beta testów kolejnego MMORPG Frogstera, czyli Eligium. Natomiast nabywcy pudełkowej wersji Mythosa otrzymają zestaw Runes of Magic o tej samej wartości.
Trzeba przyznać, że losy Mythosa były wyjątkowo wyboiste. Gra rozpoczęła żywot jako mały projekt studia Flagship, który miał przetestować technologię serwerów na potrzeby Hellgate: London. Niestety, ta druga produkcja odniosła spektakularną klapę, co przypieczętowało los całej firmy. Stojący za Mythosem ludzie postanowili jednak się nie rozstawać. Tak narodziło się studio Runic Games, które wyprodukowało grę Torchlight. Bankructwo Flagship Studios nie było jednak końcem dla samego Mythosa. Zamiast tego prawa do marki oraz kodu nabyło chińskie HanbitSoft i produkcja ostatecznie została wznowiona. Warto podkreślić, że dzisiejsze wieści dotyczą jedynie zamknięcia europejskiej edycji gry, co nie ma wpływu na wciąż działające w najlepsze wersje amerykańskie i koreańskie.