autor: Szymon Liebert
Przygodówka Asylum zabierze graczy do mrocznego szpitala psychiatrycznego
Firma Senscape Interactive zapowiedziała przygodówkę Asylum utrzymaną w klimatach mrocznego horroru. Przygoda zabierze nas do przerażającego szpitala psychiatrycznego, w którym będziemy świadkami niepokojących wydarzeń. Najważniejsze jest to, że za projekt odpowiada Agustin Cordes, czyli jeden z projektantów bardzo udanej gry Scratches.
Firma Senscape Interactive zapowiedziała przygodówkę Asylum utrzymaną w klimatach mrocznego horroru. Przygoda zabierze nas do przerażającego szpitala psychiatrycznego, w którym będziemy świadkami niepokojących wydarzeń. Najważniejsze jest to, że za projekt odpowiada Agustin Cordes, czyli jeden z projektantów bardzo udanej gry Scratches.
Twórcy opublikowali pierwszy zwiastun nowej gry, a na swojej oficjalnej stronie zaprezentowali kilka grafik i obrazków. Trzeba przyznać, że trailer jest dość sugestywny i na pewno klimatyczny. Zapowiada się bardzo interesujący tytuł, który być może podejmie równą walkę z grą Amnesia: The Dark Descent, tworzoną przez inne niezależne studio - Frictional Games.
Na razie nie wiemy zbyt wiele o samej fabule produkcji. Autorzy napisali jedynie, że zwiedzimy w niej fikcyjny instytut psychiatryczny Hanwella, w którym oczywiście nie będzie działo się najlepiej. Podobno miejsce zostało stworzone na podstawie prawdziwych przykładów i będzie naprawdę duże. W obskurnych korytarzach i gnijących celach natkniemy się na potworne rzeczy.
Instytut można poznać lepiej na stronie „biblioteki”, w której umieszczono zdjęcia większości postaci występujących w grze (i szczegółowy plan dwupiętrowego budynku). Niestety nie ujawniono kto będzie bohaterem tytułu. Koncepcja produkcji może kojarzyć się nieco ze świetną grą Sanitarium, chociaż całość wydaje się mroczniejsza i bardziej realistyczna.
Studio Senscape reklamowało swoje dzieło w wirusowej kampanii internetowej, na potrzeby której przygotowano kilka zastanawiających filmów i stronę fikcyjnego instytutu. Premiera samej gry nastąpi dopiero w 2011 roku. W jednym z komentarzy deweloper ujawnił, że projekt wyjdzie na komputery PC i Mac (Windows/Linux), a wersja na konsole nie jest wykluczona.