autor: Krzysztof Rudek
Przewodnik po współczynnikach
Poniższy tekst pomoże wam zapoznać się z większością współczynników, jakie możemy znaleźć w The Old Republic.
Jak w każdej grze RPG, tak i w TOR-ze spotkamy się z dużą liczbą współczynników. Inwestując we wzrost odpowiednich (poprzez odpowiedni ekwipunek, zdobywanie poziomów i znajdowanie datacronów), czynimy naszą postać skuteczniejszą na polu walki.
Współczynniki główne
Strenght (Siła) – wiodący dla Rycerzy/Wojowników – współczynnik zwiększający obrażenia i szansę na krytyk w walce wręcz (Bonus Klasowy – zwiększone obrażenia i szansa na krytyk dla umiejętności związanych z Mocą).
Presence (Prezencja) – zwiększa efektywność Towarzyszy. Zwiększa ich zdrowie, zdolność leczenia i zadawania obrażeń.
Aim (Celność) – wiodący dla Żołnierzy/Łowców Nagród – współczynnik zwiększający obrażenia i szansę na krytyk w walce dystansowej (Bonus Klasowy – zwiększone obrażenia i szansa na krytyk dla umiejętności technicznych, dla Komandosów i Najemników zwiększa dodatkowo bonus do leczenia).
Cunning (Spryt) – wiodący dla Przemytników/Agentów – współczynnik zwiększający obrażenia i szansę na krytyk dla umiejętności technicznych (Bonus Klasowy – zapewnia dodatkowy bonus do obrażeń i umiejętności technicznych, dla Łotrzyków i Agentów Operacyjnych zwiększa dodatkowo bonus do leczenia).
Endurance (Wytrzymałość) – zwiększa maksymalną liczbę punktów żywotności i tempo ich regeneracji.
Willpower (Siła Woli) – wiodący dla Negocjatorów/Inkwizytorów – współczynnik zwiększający obrażenia i szansę na krytyk umiejętności związanych z Mocą (Bonus Klasowy – dla Cienia i Zabójcy zwiększone obrażenia i szansa na krytyk w walce wręcz, dla Czarnoksiężnika i Mędrca zwiększony bonus do leczenia).
Expertise – (Ekspertyza) – współczynnik zwiększający efektywność w PvP, zmniejsza obrażenia otrzymywane i zwiększa zadawane w walce z innymi graczami.
Współczynniki walki wręcz/walki dystansowej
Damage (Obrażenia) – zaprezentowany jest tu zakres zadawanych przez nas obrażeń.
Bonus Damage (Obrażenia bonusowe) – w wartości tej można znaleźć podliczone wartości wynikające ze współczynników głównych i z buffów/debuffów, które działają w danym momencie na postać.
Accuracy (Celność) – procentowa celność postaci, modyfikowana przez Accuracy Rating.
Critical Chance (Szansa na trafienie krytyczne) – szansa, jaką mamy na zadanie trafienia krytycznego.
Critical Multiplier (Mnożnik trafienia krytycznego) – procent, o jaki zwiększą się obrażenia po udanym trafieniu krytycznym.
Współczynniki związane z Mocą/Techniką
Bonus Damage (Dodatkowe obrażenia) – współczynnik, w którym zawierają się informacje na temat dodatkowych obrażeń zadawanych przez umiejętności związane z Mocą/Techniką.
Bonus Healing (Dodatkowe leczenie) – współczynnik, w którym zawierają się informacje na temat dodatkowego leczenia umiejętnościami związanymi z Techniką/Mocą.
Energy/Force Regen Rate (Współczynnik regeneracji Energii/Mocy) – współczynnik opisujący szybkość regeneracji energii/mocy pozwalających na aktywację umiejętności.
Activation Speed (Prędkość aktywacji) – współczynnik opisujący bonus do prędkości odnawiania się umiejętności pomiędzy użyciami.
Współczynniki defensywne
Health (Życie) – liczba maksymalnych punktów żywotności, jakie posiada nasza postać.
Armor (Pancerz) – zmniejsza obrażenia otrzymywane z trafień kinetycznych i energetycznych.
Damage Reduction (Redukcja Obrażeń) – zmniejszenie obrażeń na konkretny typ obrażeń. W SWTOR mamy cztery typy obrażeń: kinetyczne (kinetic), energetyczne (energy), wewnętrzne (internal) i żywiołowe (elemental). Każdy z nich ma osobną statystykę redukcji obrażeń.
Shield Chance (Szansa na aktywację tarczy) – widoczna tylko dla klas, które mogą używać tarcz – szansa na aktywację noszonej tarczy i ilość obrażeń, o jaką tarcza zredukuje trafienie.
Defense Chance (Szansa na obronę) – szansa na uniknięcie ataku. Obejmuje cztery statystyki – parowanie (parry), unikanie ataków dystansowych (ranged deflect), szansę na obronę przed atakiem opartym na mocy (force resistance) i na technice (tech resistance).
Współczynniki na przedmiotach
Accuracy Rating (Współczynnik Celności) – zwiększa szansę na to, że wyprowadzony atak trafi przeciwnika; jeżeli przekroczy 100%, to kolejne procenty zmniejszają obronę celu.
Power (Moc) – współczynnik zwiększający obrażenia i leczenie.
Alacrity Rating (Współczynnik Akceleracji) – zmniejsza czas pomiędzy użyciami umiejętności.
Surge Rating (Współczynnik Wyładowania) – zwiększa obrażenia zadane podczas trafienia krytycznego.
Critical Rating (Współczynnik trafienia krytycznego) – zwiększa szansę na trafienie krytyczne.