autor: Kamil Zwijacz
Project Titan - MMORPG studia Blizzard Entertainment anulowane
Szef studia Blizzard Entertainment poinformował podczas rozmowy z przedstawicielem serwisu Polygon, że gra MMORPG znana jako Project Titan została anulowana po siedmiu latach produkcji.
Pamiętacie jeszcze Project Titan od studia Blizzard Entertainment? Gra miała być pierwszym darmowym (free-to-play) MMORPG uznanego dewelopera, ale niestety tak się nie stanie. Podczas rozmowy z dziennikarzem serwisu Polygon, szef firmy Mike Morhaime, potwierdził, że tytuł został anulowany po siedmiu latach produkcji.
„Stworzyliśmy World of Warcraft i poczuliśmy, że wiemy jak robić gry MMO, więc postanowiliśmy zrobić najbardziej ambitną rzecz, jaką możesz sobie wyobrazić. Nie udało się” – stwierdził Morhaime.
Wyjaśniono, że studio po prostu nie czuło tej gry, nie odkryło w niej zabawy, co oznacza mniej więcej tyle, że prawdopodobnie Project Titan byłby kiepską produkcją. W związku z tym postanowiono z wielkim bólem serca zaprzestać dalszych prac.
„Zawsze bardzo ciężko jest podejmować tego typu decyzje. Było ciężko, gdy anulowaliśmy Warcraft Adventures. To samo, gdy anulowaliśmy StarCraft Ghost, ale zawsze skutkowało to lepszej jakości pracą.”
Morhaime stwierdził, że trzeba wiedzieć kiedy przestać, a Project Titan pochłaniał wiele zasobów firmy, więc deweloperzy zapytali się sami siebie „dlaczego do cholery robimy to w pierwszej kolejności?”. Wśród powodów znalazło się oczywiście World of Warcraft – kultowe MMORPG, które do dziś zapewnia firmie ogromne zyski, chociaż jego popularność spada. Deweloper jednak nie chce być kojarzony jako firma specjalizująca się tylko w MMO. Według szefa Blizzard Entertainment, pracownicy firmy chcą po prostu za każdym razem robić świetne gry, a Project Titan, pomimo fajnych i ciekawych pomysłów, nie pasował im jako całość, więc anulowano dalsze prace.
Sytuację porównano do problemów wśród doświadczonych zespołów muzycznych, którym czasami nie idzie praca w studiu i „muszą wyjść na piwo, przegrupować się”. W przypadku Project Titan „muzyka nie płynęła”, a firma przyzwyczaiła fanów do wysokiej jakości gier i nie chciała stracić ich zaufania przez tytuł, który nie był pewniakiem.
Jednocześnie Morhaime powiedział, że jego zespół nie mówi nie grom MMORPG, ale nie jest to coś, co będzie robił obecnie, nie licząc oczywiście dalszego wspierania World of Warcraft.