autor: Michał Kułakowski
Project CARS – gra wspiera rozdzielczość 12K i oferuje ogromną liczbę tras wyścigowych
W sieci pojawił się nowy trailer gry Project CARS, a także informacje na temat zawartości jej premierowej edycji. Według wydawcy, produkcja ma współpracować z kilkudziesięcioma kierownicami i kontrolerami oraz wspierać obraz w rozdzielczości 12K. Debiut tytułu planowany jest na połowę marca tego roku.
Na dwa miesiące przed premierą wyścigowej gry Project CARS jej oficjalny wydawca, firma Bandai Namco, opublikował nowy trailer produkcji, która trafi do graczy dokładnie 17 marca tego roku. Przy okazji, dystrybutor przedstawił także długą listę zalet tytułu oraz podzielił się interesującymi szczegółami technicznymi. Według zapewnień producentów, Project CARS będzie posiadać największą liczbę torów i tras spośród wszystkich współczesnych gier z gatunku. Do tego dojdzie bogaty wachlarz aut z rozbudowanymi opcjami tuningu, a także wiele formatów oraz dyscyplin sportu motorowego. Ścigać będziemy się w trybie multiplayer lub w kampanii dla pojedynczego gracza. W tej drugiej gracze mają sami wybierać swoją ścieżkę kariery, realizując różnego rodzaju cele i wytyczne. Kontakt z tytułem ułatwią aplikacje mobilne oferujące funkcje dodatkowego ekranu, a także elastyczny poziom trudności, który dopasujemy do naszego poziomu umiejętności. Dzięki wbudowanym opcjom społecznościowym podzielimy się z innymi zapisami wyścigów oraz fotografiami z toru, a także porównamy najlepsze czasy.
Jeżeli chodzi o techniczną stronę produkcji, wydawca zapowiedział, że Project CARS będzie działać bez problemu z ponad 40 dostępnymi na rynku kierownicami i kontrolerami. Bogata oprawa graficzna ma oferować w pełni dynamiczny system pogodowy, a także wspierać obraz w rozdzielczości 12K oraz współpracować z okularami Oculus Rift, a w przyszłości także z wyświetlaczem VR opracowywanym przez Sony (Project Morpheus). Warto zauważyć, że wsparcie dla zaawansowanych efektów graficznych, kontrolerów, wysokich rozdzielczości oraz rzeczywistości wirtualnej będzie dostępne jedynie w wersji pecetowej gry. Komputery PC były zresztą od początku wiodącą platformą dla twórców.
Project CARS to gra wyścigowa studia Slightly Mad, które wcześniej stworzyło Need for Speed Shift oraz Shift 2: Unleashed. Tytuł ma odznaczać się bardzo wysokim stopniem realizmu modelu jazdy oraz efektowną grafiką. Project CARS był początkowo finansowany za pomocą popularnego systemu crowdfundingu, z przyczyn prawnych twórcy musieli jednak wstrzymać zbiórkę pieniędzy. Na szczęście po jakimś czasie deweloperom udało się nawiązać współpracę z firmą Bandai Namco, która zainwestowała w dokończenie gry i jej marketing.
Project CARS miało ukazać się w listopadzie 2014 roku, jednak na miesiąc przed premierą okazało się, że twórcy potrzebują jeszcze trochę czasu na dopieszczenie projektu. Ostatecznie tytuł ukaże się na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach PC 17 marca tego roku. W planach znajduje się także wersja na Wii U, jednak nie wiemy kiedy trafi ona na rynek.
- Oficjalna strona internetowa Project CARS
- Graliśmy w Project CARS – realistyczne wyścigi nabierają rumieńców