autor: Michał Jodłowski
Project CARS – 1080p na PS4, 900p na XONE, do 12K na PC
Według informacji udzielonych przez Slightly Mad Studios, Project CARS obsłuży rozdzielczość 1080p na PlayStation 4 i 900p na Xbox One. Posiadacze pecetów mogą liczyć nawet na 12K, jeśli ich sprzęt podoła temu zadaniu.
Na oficjalnej stronie internetowej Project CARS pojawiły się nowe informacje dotyczące technicznej strony rzeczonej produkcji. Deweloperzy podają, że wersje na konsole PlayStation 4 i Xbox One zaoferują graczom płynność rozgrywki na poziomie 60 klatek na sekundę, choć nie w takich samych rozdzielczościach ekranu. Otóż okazało się, że Xbox One po raz kolejny przegra w konkurencji z PlayStation 4 i wyświetli obraz w rozdzielczości 900p, natomiast jego japoński adwersarz w 1080p; tymczasem komputery osobiste obsłużą nawet zawrotne 12K, oczywiście w zależności od swoich sprzętowych możliwości. W kwestii technikaliów edycji na Wii U wciąż pozostaje nam tylko oczekiwanie. Natomiast jeśli ktoś jeszcze miał nadzieję, że Project CARS zawita na past-geny, tj. Xbox 360 i PlayStation 3, to niestety może ją całkowicie porzucić – twórcy gry kategorycznie stwierdzili, że owe platformy zwyczajnie nie oferują funkcji i mocy potrzebnej do bezkompromisowej realizacji ich wizji.
Z ostatniej aktualizacji FAQ możemy się także dowiedzieć, że w konsolowym Project CARS nie pojawi się klasyczny split-screen, gdyż miałby on uniemożliwić wyświetlanie stałych 60 FPS-ów. Natomiast gracze pecetowi mogą mieć nadzieję, że w opisywanym tytule pojawi się obsługa bibliotek DirectX 12, choć nie wiadomo w zasadzie, czy i kiedy miałoby to nastąpić.
Project CARS zaliczyło już trzy obsuwy. Obecnie premiera na komputery osobiste oraz konsole Xbox One i PlayStation 4 planowana jest na środek maja bieżącego roku. Wersja na Wii U wciąż nie posiada nawet orientacyjnej daty debiutu. Gracze pecetowi mogą już teraz sprawdzić oficjalne wymagania sprzętowe Project CARS.