Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 października 2021, 10:23

Problemy z serwerami Diablo 2: Resurrected jeszcze potrwają; powodem nawyki graczy

Blizzard poinformował, że pracuje nad rozwiązaniem ostatnich problemów z serwerami Diablo 2: Resurrected. Może to jednak trochę potrwać.

W SKRÓCIE:
  • Blizzard poinformował, że opanowanie problemów z serwerami może jeszcze trochę potrwać.
  • Powodem jest między innymi stara struktura samych serwerów.
  • Duży wpływ mają również nawyki współczesnych graczy, którzy tworzą zbyt dużo postaci.

Diablo 2: Resurrected boryka się z kolejnymi problemami dotyczącymi serwerów. Wielu graczy chwilowo straciło dostęp do swoich postaci i nie było w stanie rozpocząć rozgrywki. Na szczęście Blizzard zapowiedział, że pracuje nad rozwiązaniem tej przykrej sytuacji. Niestety, jak poinformowało samo studio, może to trochę potrwać.

Jednocześnie zdradzono, co jest powodem ciągłych problemów z serwerami. Okazuje się, że jest ich kilka. Pierwszym jest sama struktura serwerów remastera Diablo 2, która nie zmieniła od czasów oryginału. Jest to więc archaiczna, jak na dzisiejsze standardy, konstrukcja.

Wiąże się to z podziałem serwerów Diablo 2 na globalne oraz regionalne, które są ze sobą wyraźnie powiązane. Dane dotyczące postaci oraz konta są bowiem przesyłane z serwerów regionalnych na ogólnoświatowe. Ilość transferowanych informacji jest zbyt duża i powoduje problemy.

To, jak często serwery regionalne muszą wchodzić w kontakt z globalnymi, jest przy tym związane z dzisiejszymi nawykami graczy. Okazuje się, że współcześni fani Diablo 2 grają po prostu zbyt dobrze. Wytłumaczył to jeden z członków zespołu Blizzarda na forum tytułu.

W 2001 roku nie było w sieci tak dużo treści informujących, jak „poprawnie” grać w Diablo 2 […]. Dzisiaj każdy nowy gracz może skorzystać z rad dowolnej liczby świetnych twórców, którzy pokażą im, jak grać w nasz tytuł na różne sposoby, przy czym często wiąże się to z dużym obciążeniem bazy danych poprzez tworzenie, wczytywanie i kończenie kolejnych gier w krótkich odstępach czasu. Mimo że przewidzieliśmy to, obserwując w trakcie bety graczy, którzy co chwila tworzyli nowe postacie na nowych serwerach i ciężko pracowali, by zdobyć wymarzone magiczne przedmioty, to nie doceniliśmy skali tego zjawiska.

Najwyraźniej twórcy nie wzięli pod uwagę, że gracze będą chętnie tworzyć liczne postacie i podejmą się testowania rozmaitych taktyk i buildów. Starożytna struktura serwerów nie pomaga zaś w opanowaniu tego zjawiska. Pozostaje mieć nadzieję, że z czasem problemy, z jakimi borykają się gracze, zostaną zniwelowane. Lepiej uzbroić się jednak w cierpliwość.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej