autor: Artur Falkowski
Problemów z Vistą ciąg dalszy
Niedługo po premierze najnowszego systemu operacyjnego Microsoftu, Windows Vista, zaczęły pojawiać się informacje o tym, że nie jest on kompatybilny ze sporą liczbą wydanych wcześniej gier. Nikt jednak nie podejrzewał, że uruchomienie produkcji stworzonych specjalnie pod Vistę będzie równie problematyczne.
Niedługo po premierze najnowszego systemu operacyjnego Microsoftu, Windows Vista, zaczęły pojawiać się informacje o tym, że nie jest on kompatybilny ze sporą liczbą wydanych wcześniej gier. Nikt jednak nie podejrzewał, że uruchomienie produkcji stworzonych specjalnie pod Vistę będzie równie problematyczne.
W pierwszych wrażeniach z gry Shadowrun serwis IGN napisał, że nie udało się nawiązać połączenia z usługą LIVE. Tak więc nie było możliwości przetestowania tej nastawionej na rozgrywkę multiplayer produkcji. Redaktorzy próbowali na wszelkie sposoby zmusić grę do współpracy, ale pomimo wyłączania firewalla i rekonfiguracji sieci, w dalszym ciągu nie można było zalogować się do serwisu.
Niewiele lepiej sprawa wygląda w przypadku Halo 2. Jak donoszą redaktorzy serwisu Game Daily, którzy mieli możliwość przetestowania wspomnianego tytułu, gra do uruchomienia wymaga włączonej usługi User Account Control, która w zamierzeniu miała zabezpieczać użytkowników, a w rezultacie gnębi ich setkami wyskakujących okienek z pytaniem, czy naprawdę chcą uruchomić/zainstalować dany program. Z tego powodu jedną z pierwszych czynności po zainstalowaniu Visty stało się dla wielu osób wyłączenie tego „udogodnienia”. Niestety bez niego Halo 2 najzwyczajniej w świecie nie uruchomi się. Na tym jednak nie koniec problemów, ponieważ bez zalogowania w systemie LIVE gra również nie wystartuje. Z tym natomiast, jak już wspominaliśmy, mogą być problemy. Na dokładkę dodamy jeszcze, że wspomniana produkcja niezbyt dobrze sobie radzi z obsługą kart z serii GeForce 8800.
Wygląda na to, że przed programistami z Microsoftu jeszcze daleka droga, zanim system Vista będzie spełniał funkcję komfortowej platformy do gier, którą obiecał nam producent.