autor: Michał Kułakowski
Pro Evolution Soccer 2015 – screeny, szczegóły oraz mikrotransakcje
Firma Konami zaprezentowała kolejne screeny z nachodzącej kolejnej odsłony serii Pro Evolution Soccer. Poznaliśmy nowe informacje na temat wersji produkcji na konsolach Xbox One i PlayStation 4, jak również detale dotyczące systemu, pozwalającego graczom na zakup zawodników, zarówno w trybie offline jak i online, korzystając z wirtualnej waluty lub mikrotransakcji.
Konami opublikowało kolejną porcję screenów z gry Pro Evolution Soccer 2015. Obrazki skupiają się na przedstawieniu wirtualnych zawodników Manchester United oraz stadionu Old Trafford. Ciekawsze od kolejnych widoków z gry wydają się jednak towarzyszące im informacje dotyczące rozgrywki oraz ulepszeń wprowadzonych do serii.
Ponieważ PES 2015 jest pierwszą grą z cyklu, jaka ukaże się konsoli PlayStation 4 oraz Xbox One, twórcy chwalą się dużą ilością nowości, które przyniesie ze sobą ten fakt. W większości są one związane z zastosowaniem silnika FOX Engine. Chociaż ubiegłoroczny PES 2014 również został zbudowany w oparciu o technologię FOX, miała ona mieć bardzo ograniczone zastosowanie z powodu możliwości sprzętowych Xboksa 360 i PlayStation 3.
Według twórców, next-genowe PES zaoferuje szereg ulepszeń w oprawie graficznej i samej rozgrywce. Widoczne będą nie tylko w wyglądzie 1000 dostępnych zawodników, ale również kibiców, którzy tworzą klimat na stadionie. Reakcje tłumu będą kompleksowe i widowiskowe. Piłkarską atmosferę tworzyć będzie również nowy system oświetlenia oraz rozbudowany silnik fizyczny. Autorzy podeszli do systemu animacji ruchu piłkarzy bez kompromisów związanych z ograniczonymi możliwościami starych platform sprzętowych. Mają one być wyjątkowo płynne i realistycznie odpowiadać sytuacji oraz pozycji zawodnika na boisku.
Równie imponujące ma być AI przeciwników oraz członków naszej drużyny. Dodatkowa moc obliczeniowa umożliwiła deweloperom pełną symulację zachowania graczy. Nawet wtedy, kiedy pozostają na drugim końcu boiska będą aktywnie reagować na rozwój sytuacji, dostosowując do niej swój styl gry i używając kompleksowych strategii.
W informacji prasowej, przedstawiciele Konami nie potwierdzili czy opisywane techniczne nowości znajdą się również w planowej wersji PC. Wiemy na pewno, że spora część z nich ominie edycje na PlayStation 3 oraz Xboksa 360.
Wyjątkowo istotną nowinką niezwiązaną bezpośrednio z rozgrywką na boisku, jest tzw. myClub, a więc daleko idące rozszerzenie znanego już systemu Master League Online, które upodobnia go do FIFA Ultimate Team. Połączony z naszym sieciowym kontem serwis pozwoli na zakup nowych menedżerów oraz piłkarzy. Wykorzystamy do tego zdobyte punkty GP, które nabędziemy również za pomocą mikrotransakcji, przy użyciu realnych pieniędzy. W przeciwieństwie do serii FIFA, ulubionych piłkarzy kupimy bezpośrednio, wybierając ich nazwisko z listy. Nie będziemy musieli więc zdawać się na ślepy los lub aukcje. Na razie informacje dotyczące cen nie są jeszcze znane, ale wiemy, że myClub połączony będzie zarówno z trybem single jak i multiplayer. To znaczy, że za punkty zdobyte podczas samotnych rozgrywek zakupimy piłkarzy, których wykorzystamy również w zabawie wieloosobowej.
Wzorem swojego największego konkurenta, PES 2015 zaoferuje graczom cotygodniowe update'y składów oraz transferów w wybranych piłkarskich ligach świata (włoska, brazylijska, francuska, hiszpańska). Regularnym zmianom będą ulegały również statystyki poszczególnych piłkarzy, w zależności od ich osiągnięć na murawie.
PES 2015 ukaże się jesienią na konsolach PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One i Xbox 360, a także komputerach PC.