autor: Marcin Skierski
Prison Architect - ok. 8 milionów dolarów przychodu ze sprzedaży alfy
Na oficjalnej stronie internetowej gry Prison Architect widnieje informacja, że sprzedaż produkcji studia Introversion Software zapewniła twórcom ok. 8 milionów dolarów przychodu. Tytuł od ponad roku jest dostępny w płatnej wersji alfa.
Studio Introversion Software zgromadziło do tej pory ok. 8 milionów dolarów przychodu ze sprzedaży wersji alfa gry Prison Architect. To duży sukces tego siedmioosobowego zespołu deweloperskiego.
Według danych podanych na oficjalnej stronie internetowej, do momentu napisania tej wiadomości sprzedano 250 184 egzemplarze gry, co przełożyło się na 7 997 220 dolarów przychodu. Premiera płatnej wersji alfa Prison Architect miała miejsce 26 września 2012 roku, więc powyższy rezultat udało się osiągnąć w nieco ponad rok.
Chętni mogą zakupić Prison Architect na oficjalnej stronie w jednym z wielu dostępnych pakietów. Najtańszy z nich – Base Pack – kosztuje 30 dolarów i oferuje natychmiastowy dostęp do wersji alfa gry, a także jej wszystkich późniejszych aktualizacji (w tym do końcowego produktu). Kolejne pakiety są coraz droższe, a ich nabywcy otrzymują dodatkowo różnego rodzaju bonusy (np. ścieżkę dźwiękową czy album z grafikami). W ten sposób twórcy zarabiają na swojej produkcji jeszcze przed oficjalną premierą pełnej wersji, a gracze przy okazji finansowo wspierają jej tworzenie.
Prison Architect to gra strategiczno-ekonomiczna, w której gracze wcielają się w naczelnika nowego więzienia. Najpierw należy zaprojektować placówkę, by następnie ją rozbudowywać i zarządzać. Gracz musi zadbać o wiele różnych elementów, w tym o potrzeby więźniów, a także kontrolować skazańców, zatrudniając odpowiednią liczbę strażników.