Premiera Star Swarm - imponujący benchmark studia Oxide Games zadebiutował na Steam
Studio Oxide Games wypuściło na serwisie Steam demo Star Swarm, czyli benchmark ukazujący możliwości silnika Nitrous. Zoptymalizowano go pod kątem technologii Mantle firmy AMD, ale program ruszy też na podzespołach innych korporacji.
Przez ostatnie dwa miesiące studio Oxide Games organizowało liczne prezentacje dema technologicznego Star Swarm, pokazującego możliwości silnika Nitrous, za każdym razem wzbudzając powszechny zachwyt. Teraz również sami gracze mogą osobiście sprawdzić, co tak bardzo zaimponowało dziennikarzom. Zespół wypuścił bowiem Star Swarm za darmo w usłudze Steam. Produkcja została zoptymalizowana pod kątem nowych bibliotek Mantle firmy AMD, do których sterowniki mają ukazać się na dniach, ale ruszy też na komputerach wyposażonych w podzespoły konkurencyjnych korporacji. Tym samym będzie to ciekawy benchmark, który pozwoli nam przekonać się, czy Mantle da radę dostarczyć obiecany skok wydajnościowy. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że silnik został zaprojektowany z myślą o olbrzymiej skali starć, co ma być jedną ze specjalizacji nowych rozwiązań AMD.
Star Swarm robi olbrzymie wrażenie skalą starć. W bitwie bierze udział ponad dziesięć tysięcy jednostek i każda z nich funkcjonuje jako samodzielny statek, z własną fizyką oraz sztuczną inteligencją. Silnik oblicza nawet oddzielnie każdy wystrzelony pocisk. Nitrous daje radę to wszystko udźwignąć głównie z powodu tego, że został od podstaw zaprojektowany z myślą o architekturze 64-bitowej i tym samym nie jest ograniczony do wykorzystywania naraz jedynie 2 GB pamięci.
Bawiąc się benchmarkiem miejcie na uwadze, że zawarte w nim elementy nie pochodzą z żadnej nadchodzącej gry. Studio Oxide pracuje oczywiście nad swoim debiutanckim projektem i będzie on oparty na technologii Nitrous, ale ma to być inny tytuł, niezwiązany ze Star Swarm. Mamy nadzieję, że nie będziemy musieli długo czekać na ujawnienie tej produkcji.
Warto na koniec dodać, że wiemy o dwóch innych projektach, które wykorzystają ten silnik. Pierwszym z nich będzie debiutancka produkcja studia Mohawk Games, czyli firmy założonej przez głównego projektanta Sid Meier’s Civilization IV Sorena Johnsona. Ponadto w oparciu o tę samą technologię zespół Stardock tworzy obecnie czwartą odsłonę kultowego cyklu Star Control.