autor: Szymon Liebert
Premiera Painkiller Hell & Damnation na Steam. Za miesiąc w CD-Action
Dzisiaj na Steamie swoją premierę będzie miała gra Painkiller Hell & Damnation, odświeżona i podrasowana wersja kultowego tytułu studia People Can Fly. Za miesiąc produkcja trafi też na płytę dołączaną do magazynu CD-Action.
- Premiera gry na Steamie odbędzie się dzisiaj o 19.00
- W listopadzie trafi ona także na płytę magazynu CD-Action
- Pierwsze recenzje remake’u są zróżnicowane
Za kilka godzin będzie można ściągać ze Steama Painkiller Hell & Damnation, remake jednej z najbardziej znanych i lubianych polskich gier, za który odpowiada studio The Farm 51 (NecroVision). Dostaniemy w nim kilkanaście poziomów, dziesiątki przeciwników oraz pokaźny arsenał – czyli podrasowaną wersję tego, za co pokochaliśmy pierwowzór stworzony przez People Can Fly. W przyszłym miesiącu gra trafi też na płytę magazynu CD-Action.
Na Steamie Painkiller Hell & Damnation kosztuje 19,99 euro, czyli około 83 zł i zostanie odblokowany o godzinie 19 polskiego czasu. To wydanie zawiera pełne polskie udźwiękowienie. Kilka tygodni cierpliwości może przynieść spore oszczędności dzięki inicjatywie wspomnianego czasopisma. Grudniowy numer CD-Action, dostępny od 20 listopada zapewne w standardowej cenie, będzie zawierał pełną wersję Hell & Damnation na płycie (wymagającą Steama).
Sama gra doczekała się pierwszych recenzji, które w większości są pozytywne, ale najczęściej dość stonowane. Zdaniem serwisu Destructoid studiu Farm 51 udało się przywrócić świetność marce Painkiller po kilku wyjątkowo słabych częściach (8/10). Redaktor Eurogamera ma odmienne zdanie, pisząc, że osobom tęskniącym za serią wystarczy Painkiller: Black Edition (5/10). Jak widać, remake wzbudza różne reakcje, więc warto mu się przyjrzeć.
Painkiller został wydany w 2004 roku i szybko zyskał status kultowy w Polsce. Kilka miesięcy po premierze studio People Can Fly wypuściło też pakiet misji Battle Out of Hell. Z tych dwóch elementów składa się odświeżony i podrasowany Painkiller Hell & Damnation. Mimo wykorzystania Unreal Engine 3 i dodania paru nowości, wciąż mamy do czynienia z klasycznym „shooterem”, pozbawionym killstreaków, czy regenerującego się życia. W planach są także wydania na Xboksa 360 i PlayStation 3.