Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 czerwca 2005, 13:10

Premiera F.E.A.R. znów przesunięta na jesień

Śledząc perturbacje związane z ustaleniem nawet przybliżonego terminu premiery gry F.E.A.R., można dojść do wniosku, że firma VU sama nie bardzo wie, na który wariant się zdecydować. W ubiegły czwartek powoływaliśmy się na oficjalną stronę koncernu, na której widniała informacja, że program trafi na rynek w lecie. Dziś mamy poniedziałek i datę premiery z powrotem ustawioną na jesień bieżącego roku

Śledząc perturbacje związane z ustaleniem nawet przybliżonego terminu premiery gry F.E.A.R., można dojść do wniosku, że firma Vivendi Universal Games sama nie bardzo wie, na który wariant się zdecydować. W ubiegły czwartek powoływaliśmy się na oficjalną stronę koncernu, na której widniała informacja, że program trafi na rynek w lecie. Dziś mamy poniedziałek i datę premiery z powrotem ustawioną na jesień bieżącego roku.

Pikanterii całej sprawie dodają enigmatyczne wypowiedzi przedstawicieli koncernu, którzy zapowiadali nawet, że jest bardzo wątpliwe, aby F.E.A.R. w ogóle trafił do sprzedaży w bieżącym roku. Czy manipulacje związane z ciągłą zmianą daty premiery mają spowodować, że o grze jest głośno? A może bałagan wynika po prostu ze słabego zorganizowania w szeregach potężnego koncernu? Jakiekolwiek otrzymalibyśmy odpowiedź na te pytania jedno jest pewne – takie zachowanie z pewnością nie wróży nikomu dobrze, a już na pewno nie wyśmienicie zapowiadającej się grze.

F.E.A.R. to kolejna gra z gatunku FPS autorstwa ojców m.in. Shogo: Mobile Armor Division, The Matrix Online i serii No One Lives Forever. Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału militarnego ds. likwidacji wszelakiego terroryzmu. Wszyscy członkowie rzeczonego zespołu odbywają konwencjonalne szkolenie (umiejętności strzeleckie, walka wręcz itp.) oraz zdobywają zdolności o charakterze paranormalnym (np. niesamowita szybkość, owocująca de facto spowolnieniem otoczenia – vide słynny efekt bullet-time z filmowego cyklu The Matrix).

Więcej informacji na temat F.E.A.R. znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej