Premiera Call of Duty Mobile wielkim sukcesem
Twórcy Call of Duty: Mobile mają powody do zadowolenia. Według analityków gra została pobrana już ponad 20 milionów razy.
- Deweloper gry: Tencent Games
- Wydawca: Activision
- Gatunek: FPS
- Platformy: iOS, AND, PC
- Data premiery: 1 października 2019 r.
- Model biznesowy: free-to-play
Przedwczoraj zadebiutowała gra Call of Duty: Mobile, czyli poboczna odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanek. Już teraz wiadomo, że produkcja okazała się wielkim przebojem. Grupa analityczna Sensor Tower poinformowała, że tytuł został już pobrany ponad 20 milionów razy. Tym samym niewykluczone, że produkcja radzi sobie lepiej nawet niż Mario Kart Tour.
Co ciekawe, gra cieszy się największą popularnością w Indiach. Na ten kraj przypadło 14% instalacji, podczas gdy Stany Zjednoczone uplasowały się na pozycji dziewiątej z wynikiem 9%.
Przypomnijmy, że Call of Duty: Mobile korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Produkcja ukazała się 1 października na systemach iOS i Android. W projekt mogą również bawić gracze pecetowi, dzięki emulatorowi GameLoop. Dla wielu osób ta opcja jest bardziej atrakcyjna niż granie na smartfonach i tabletach, gdyż oferuje możliwość zabawy za pomocą myszki i klawiatury oraz skorzystania z szerszego pola widzenia.
Call of Duty: Mobile pozbawione jest kampanii fabularnej i koncentruje się wyłącznie na rozgrywkach wieloosobowych. Produkcja czerpie z całego dorobku serii, oferując najpopularniejsze mapy, tryby i postacie.
Wykorzystanie modelu darmowego z mikropłatnościami oraz umożliwienie zabawy na PC za pomocą myszki i klawiatury sprawiają, że gra może być ciekawą alternatywą dla tegorocznej odsłony cyklu Call of Duty: Modern Warfare, zwłaszcza że ta produkcja, pomimo płatnego charakteru, także nie będzie stroniła od mikropłatności.