autor: Michał Jodłowski
Prawie fotorealistyczny mod do GTA V na pierwszym filmiku
W sieci opublikowany został pierwszy filmik demonstrujący moda Toddyhancer do GTA V, który znacząco poprawia walory estetyczne wersji pecetowej, sprawiając, że gra bliższa jest fotorealizmowi.
Tydzień temu pisaliśmy o nowym modzie do Grand Theft Auto V, który znacząco ulepsza oprawę graficzną pecetowej wersji, przybliżając ją do fotorealizmu (choć definicja tego pojęcia jest dość płynna i dyskusyjna). Trzeba przyznać, że efekt prezentuje się naprawdę zacnie. Dotychczas mieliśmy okazję zobaczyć jedynie garść statycznych zrzutów ekranu z Toddyhancera, bo tak brzmi nazwa rzeczonej modyfikacji. Na szczęście kilka dni temu Toddyftw, autor moda, opublikował pierwszy filmik przedstawiający rozwojowe wydanie swojego dzieła w akcji. W trakcie seansu trzeba oczywiście wziąć poprawkę na fakt, że ilość wyświetlanych klatek na sekundę w omawianym materiale nie powala z racji nagrywania go na laptopie (ASUS G751JY-T7012H z procesorem Intel i7 i GeForce GTX 980M na pokładzie), a także sporych wymagań sprzętowych, jakie niewątpliwie postawi blaszakom Toddyhancer. Twórca podaje, że mod pożera od 10 do 30 FPS-ów w stosunku do „czystej” instalacji. W przypadku wyżej wspomnianej platformy, ma być to 10 klatek mniej, a więc 50 FPS-ów przy ustawieniach oscylujących między normalnymi a wysokimi w rozdzielczości 1080p. W planach znajduje się też build dla słabszych pecetów.
Niestety, zainteresowani graficznymi wodotryskami muszą uzbroić się w cierpliwość, gdyż w tej chwili nie wiadomo jeszcze, kiedy omawiany mod stanie się publicznie dostępny.