Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 sierpnia 2009, 10:01

autor: Piotr Doroń

Powstanie nowa wersja strzelaniny Crimson Skies

Jordan Weisman, założyciel firmy Smith & Tinker planuje odświeżenie kolejnej posiadanej przez siebie marki. Po MechWarriorze przyszła pora na powietrzną strzelaninę Crimson Skies. Produkcja ma spore szanse na ponowne trafienie do sprzedaży – tym razem w mocno odrestaurowanej formie, spełniającej wszelkie wymagania stawiane grom najnowszej generacji.

Jordan Weisman, założyciel firmy Smith & Tinker planuje odświeżenie kolejnej posiadanej przez siebie marki. Po MechWarriorze przyszła pora na powietrzną strzelaninę Crimson Skies. Produkcja ma spore szanse na ponowne trafienie do sprzedaży – tym razem w mocno odrestaurowanej formie, spełniającej wszelkie wymagania stawiane grom najnowszej generacji.

Powstanie nowa wersja strzelaniny Crimson Skies - ilustracja #1

Crimson Skies: High Road to Revenge na konsolę Xbox.

Weisman zdradził powyższą informację w trakcie rozmowy z serwisem GameSpot. Oznajmił w niej m.in., że premiera produkcji wcale nie jest sprawą szczególnie odległą. Warto w tym momencie przypomnieć, że pierwsza odsłona Crimson Skies (zadebiutowała w 2000 roku) została wydana wyłącznie na pecety – w przeciwieństwie do kontynuacji z 2003 roku, która powstała jedynie na konsolę Xbox i spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony graczy oraz krytyków. Do niedawna właścicielem praw do marki CS była poprzednia firma Weismana – FASA, odsprzedana koniec końców Microsoftowi.

Podobnie jak w przypadku nowego MechWarriora, tak i odświeżone Crimson Skies opracuje najprawdopodobniej zewnętrzna firma deweloperska, będąca względem Smith & Tinker partneremw interesach. O ile jednak producent odrestaurowanego symulatora maszyny bojowej jest nam już znany – wybór padł na studio Piranha Games – o tyle w sytuacji Crimson Skies jest jeszcze za wcześnie, by wdawać się w takie szczegóły. Niemniej jednak z wypowiedzi Weismana wynika, że rozpoczęcie prac nad grą jest już niemal czymś absolutnie pewnym, więc na rozwinięcie tematu nie powinniśmy czekać zbyt długo.

Zdecydowanie gorzej przedstawia się sytuacja trzeciej marki znajdującej się w posiadaniu Smith & Tinker. Seria Shadowrun, posiadająca korzenie w papierowych systemach RPG, a ostatnio znana głównie pod postacią steampunkowej strzelaniny wydanej w na Xboksa 360 i komputery osobiste, nie została przyjęta zbyt dobrze, w związku z czym jej ponowne wprowadzenie na rynek może być dosyć ryzykowne. Ze słów Weismana wynika, że firma potrzebuje jeszcze trochę czasu na przemyślenie nowej strategii związanej z Shadowrun.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o debiucie zupełnie nowej marki Smith & Tinker, który nastąpił w ostatni weekend. Jest nią gra Nanovor – darmowa, sieciowa karcianka przeznaczona dla młodszych posiadaczy PC, oparta na systemie mikrotransakcji. Wszystkie potrzebne informacje na jej temat znajdziecie na łamach oficjalnego serwisu internetowego gry.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry