Crimson Skies PC
Pastisz lotniczych symulatorów osadzony w uniwersum wykreowanym przez Jordana Weismana. Wciel się w asa przestworzy Nathana Zachary'ego, zasiądź za sterami zwariowanych maszyn latających i poprowadź piracką eskadrę Fortune Hunters do sławy i bogactwa.
Crimson Skies Premiera PC
15września2000
pudełko PL
15października2000
producent: Zipper Interactive wydawca: Xbox Game Studios / Microsoft Studios wydawca PL: APN Promise Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Przeznaczona na komputery PC gra Crimson Skies stworzona została na bazie wydanej w 1998 roku przez firmę FASA Interactive planszówki Crimson Skies: A Game of Aerial Combat. Dewelopingiem zajęło się studio Zipper Interactive, które doświadczenia z symulatorami lotniczymi zebrało w trakcie prac nad średnio udanym projektem Top Gun: Hornet's Nest. Od strony wydawniczej nad całym przedsięwzięciem czuwał jednak wydawca znakomitego cyklu Flight Simulator – Microsoft Game Studios.
Wspólny mianownik dla planszówki i gry komputerowej stanowi nietuzinkowe uniwersum Crimson Skies. Przedstawia ono alternatywną wizję historii Ameryki lat 30. ubiegłego wieku. Po zakończeniu I wojny światowej, w obawie przed światową epidemią grypy, Stany Zjednoczone obierają kurs izolacjonistyczny. Ustawa prohibicyjna i kryzys gospodarczy sprawiają, że kraj pogrąża się w Wielkiej Depresji, po czym cała Ameryka Północna dzieli się na autonomiczne i często skłócone ze sobą terytoria. Kolej i międzystanowe autostrady przestają mieć jakiekolwiek znaczenie, a transport odbywa się głównie dzięki ogromnym sterowcom. Te z kolei stają się celem ataków podniebnych piratów.
Akcja Crimson Skies rozgrywa się w roku 1937, a jej głównym bohaterem jest Nathan Zachary. Odważny pilot, weteran wojenny przewodzi gangowi Fortune Hunters. Kieruje się przy tym „janosikową” zasadą łupienia tylko złych i bogatych, a pięknym niewiastom zawsze śpieszy z pomocą.
Fabuła gry wzorowana jest na filmach przygodowych z lat 30. ubiegłego wieku, choć producent nie ukrywa inspiracji także nowszymi obrazami jak Piraci z Karaibów. W głównej kampanii gracze mają okazję zwiedzić kilka ciekawych zakątków Ameryki, w tym Nowy Jork, Kubę i Hollywood.
Z uwagi na dużą liczbę elementów czysto zręcznościowych Crimson Skies trudno uznać za symulator lotniczy. Deweloper zachował jednak wierność kilku podstawowym regułom gatunku, czego przykładem jest system sterowania z wykorzystaniem joysticka. Niektóre modele samolotów, mimo bardzo dziwacznych kształtów, także są kopiami prawdziwych pomysłów złotego wieku awiacji.
Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego jak na swoje czasy silnika graficznego Zipper Interactive GameZ Engine strona wizualna gry stoi na wysokim poziomie. Niestety, wiele współczesnych kart graficznych nie obsługuje tytułu, przez co renderowanie obrazów możliwe jest jedynie programowo.
Poza trybem kampanii i pojedynczymi misjami dla jednego gracza gra oferuje również możliwość zabawy wieloosobowej poprzez Internet, sieć LAN lub bezpośrednio połączone komputery. W takich przypadkach gracz hostujący ustala opcje rozgrywki wybierając spośród trybów: dogfight, capture the flag lub walki zeppelin kontra zeppelin.
Ostatnia modyfikacja 20 grudnia 2010
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1 - 8
Nośnik: 1 CD
Ocena użytkowników: 7,7 / 10 na podstawie 81 głosów czytelników.
Crimson Skies cena w dniu premiery: 189 PLN
Klasyfikacja PEGI Crimson Skies
Crimson Skies Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium III 450MHz
- 128MB RAM
- akcelerator 3D + wykorzystuje joystick