Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 listopada 2010, 17:45

autor: Piotr Doroń

Powstają kontynuacje gier akcji WET oraz Naughty Bear

Z informacji ujawnionych serwisowi Gamasutra przez Remiego Racine’a, prezesa firmy Artificial Mind & Movement, znanej również jako A2M, wynika, że firma – specjalizująca się dotąd w produkcji gier bazujących na znanych licencjach – będzie się od teraz zajmować kreacją własnych marek, a także rozwijaniem tych już istniejących.

Z informacji ujawnionych serwisowi Gamasutra przez Remiego Racine’a, prezesa firmy Artificial Mind & Movement, znanej również jako A2M, wynika, że firma – specjalizująca się dotąd w produkcji gier bazujących na znanych licencjach – będzie się od teraz zajmować kreacją własnych marek, a także rozwijaniem tych już istniejących.

Powstają kontynuacje gier akcji WET oraz Naughty Bear - ilustracja #1

WET

Na dowód tych słów, zapowiedziane zostały oficjalne kontynuacje dwóch najświeższych produkcji studia – strzelaniny WET oraz niekonwencjonalnej gry akcji Naughty Bear z rozbudowanym trybem wieloosobowym, w której mścimy się w krwawy sposób na pluszowych misiach. W chwili obecnej za wcześnie jest jednak na jakiekolwiek szczegóły. Możemy się jednak spodziewać, że obie produkcje zostaną wydane na tych samych platformach co oryginały, czyli na Xboksie 360 i PlayStation 3.

Racine poinformował również, że zarząd firmy podjął decyzję o przemianowaniu jej z Artificial Mind & Movement na Behaviour, czyli nazwę, którą posługiwała się ona w latach ’90, gdy rozpoczynała działalność na rynku elektronicznej rozrywki.

Powstają kontynuacje gier akcji WET oraz Naughty Bear - ilustracja #2

Naughty Bear

Zmiana nazwy na medialne Behaviour ma nie tylko pomóc firmie w budowie wizerunku, ale również wpłynąć pozytywnie na poszczególne zespoły deweloperów. Nawiązanie do przeszłości ma w nich wyzwolić nowe pokłady energii i chęć do dalszej pracy. Głównymi platformami docelowymi dla produkcji Behaviour pozostaną w dalszym ciągu konsole, lecz powinniśmy spodziewać się, że producent w głównej mierze tworzyć będzie gry pod kątem dystrybucji cyfrowej. Tak będzie zapewne w przypadku kontynuacji Naughty Bear, czyli tytułu wydanego wyłącznie za sprawą Xbox Live Arcade oraz PlayStation Network.

Behaviour to firma, która funkcjonuje na rynku już od 18 lat. Aktualnie pracuje w niej 375 osób, podzielonych na pięć zespołów deweloperskich – mieszczących się zarówno w montrealskiej siedzibie firmy, jak i w mieście Santiago, zlokalizowanym w Chile. Przez większość czasu Behaviour działało jako firma wynajmowana do prac nad grami opartymi na znanych licencjach. W ostatnim czasie wydała na rynek m.in. WET (X360, PS3), Naughty Bear (X360, PS3), Dante’s Inferno (PSP), Indiana Jones and the Staff of Kings (Wii, PS2) oraz Iron Mana (Wii, PS2, PSP, DS).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry